Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fraktföretag i USA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-07 21:16

Har beställt en Iphone genom ebay och betalaren ska skicka med USPS express mail international, som enligt USPS hemsida ska ta 3-5 dagar... Nu undrar jag vad ni har skickat era telefoner med för företag och hur lång tid det tog.

Har även en till fundering, min säljare skickar inte telefonen innan pengarna har överförts från hans paypalkonto till sitt riktga bankkonto, och skriver att han skickar varan när pengarna "has cleared". Var det likadant för er?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-10-08 15:04

Min lur reste med fedex och det tog 5 dagar. Jag betalade visserligen via google checkout, men det bygger ju på samma princip att pengarna överförs från mitt konto till hans genom en tjänst och min säljare sa också att han skickar telefonen så fort pengarna "has cleared". Se fram emot de lääääängsta 3-5 dagarna i ditt liv

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-07 15:29
Ursprungligen av mjuk:

Min lur reste med fedex och det tog 5 dagar. Jag betalade visserligen via google checkout, men det bygger ju på samma princip att pengarna överförs från mitt konto till hans genom en tjänst och min säljare sa också att han skickar telefonen så fort pengarna "has cleared". Se fram emot de lääääängsta 3-5 dagarna i ditt liv

Hur mycket kostade det att skicka en Iphone med fedex från USA för dig?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-27 01:25

Ja det kan man säga! Min skulle kommit IDAG men givetvis när det är nått som man verkligen längtar efter så blir det förseningar... så den kommer efter helgen seeeeeeeegt

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-28 12:21
Ursprungligen av vobb:

Ja det kan man säga! Min skulle kommit IDAG men givetvis när det är nått som man verkligen längtar efter så blir det förseningar... så den kommer efter helgen seeeeeeeegt

Min skulle också kommit i fredags (via JetCarrier) men givetvis är Posten Sverige seeeeeega så den kommer inte förrän i morgon!! Tur att man haft lite att göra i helgen så den rullat på snabbt!

Hehehe, stackars svenskar.
Här i Norge har vi vanlig postutdelning och öppet på posten även på lördagar.
Jag undrar vad kalaset skulle hamna på räknat i NOK?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-08 07:59

Två iPhone skulle gå på ca 100$ för mig via FedEx. Via USPS kostade det bara 40$, men då tror jag bara man kan försäkra upp till 650$ max, vilket ju inte riktigt täcker två iphone...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-08 23:49

Jag har en kontakt i USA som köpt mig en iPhone. Tänkte fråga hur det är säkrast att maila den genom USPS. Vet inte alls hur jag ska göra, hur stor är risken att paktet försvinner osv? Vore jätte tacksam om jag fick svar

1
Bevaka tråden