Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga in film .mp4 går inte?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt att lägga in en film i mp4 format i ipoden (genom att dra och släppa) men det går inte. Jag har provat om det är fel på filmen, men det är det inte. Så vad kan problemet vara?

När du säger dra och släppa, menar du i iTunes då? För det funkar inte att bara släpa in den som hos en extern disk. Dessutom måste filmen ha rätt upplösning, iPod klarar inte av högre än 640x480.

Ursprungligen av headlessmike:

När du säger dra och släppa, menar du i iTunes då? För det funkar inte att bara släpa in den som hos en extern disk. Dessutom måste filmen ha rätt upplösning, iPod klarar inte av högre än 640x480.

aa, jag menar i itunes. Hur kan man se vad filmen har för upplösning? hittar inget då jag högerklickar->egenskaper. Filmen är i mp4

Ursprungligen av headlessmike:

När du säger dra och släppa, menar du i iTunes då? För det funkar inte att bara släpa in den som hos en extern disk. Dessutom måste filmen ha rätt upplösning, iPod klarar inte av högre än 640x480.

Finns det fler kriterier som måste vara uppfyllda än bara upplösningen?

Starta upp filmen i Quicktime, sedan välj: Window -> Show Movie Inspector. Där står det.

Tack för ditt svar. Jag har tydligen den svenska versionen Men jag hittade "visa filminfo" där står:

normal storlek 320 x 186 pixels
Aktuell storlek 320 x 186 pixels

Kollar jag rätt nu?

Japp, det är rätt. Så upplösningen verkar inte vara problemet... Får du in filmen i iTunes överhuvdtaget? Och använder du Mac eller Windows?

Jag använder windows, Det går bra att spela den i ituens.

Prova högerklicka på filmen i iTunes, välj "Convert Selection for iPod" (på engelska i alla fall), så konverteras den till en format som passar iPoden.
MEN innan du testat detta kolla en sak först, jag glömde att ens fråga om detta. När iPod:en är ikopplad till iTunes, välj den i menyraden till vänster, välj fliken "Movies" (Filmer?), är den inställd på att synka filmer? Detta borde nog ha varit den första frågan jag ställt, men om svaret är ja, testa då konverteringen.

Har du konverterat filmen? Prova att hämta hem Videora Ipod converter, sen bör det fungera

ja, jag har konverterat filmen till mp4 med ImTOO 3gp video. Att konvertera i itunes fungerar inte heller, tar lång tid också.

  • Medlem
  • 2007-10-29 01:34

Det brukar bli problem för mig med , om filnamnet på filmen är för långt testa att byta till ett kortare namn.......
Sen har jag kanske bara fått för mig det här men det känns som om ifall jag vill kunna släppa filmer till ipoden så måste jag göra det på musik avdelningen och samtidigt vara på själva ipod avdelningen . . . hoppas det löste sig

  • Medlem
  • 2007-11-08 10:39

Tja!

Jag har ett liknande problem som jag inte har någon direkt koll på varför det uppstår. Jag använder den senaste versionen av Videora iPod Converter. När Videora har converterat videon klart så ska den lägga in den färdiga videon i iTunes bibliotek, ibland går det och ibland inte. Jag får ett meddelande att videon inte kan läggas till, ingen direkt matnyttig information. När jag testar att dra videon direkt till min iPod via iTunes så säger den att min iPod inte stödjer filformatet som jag försöker att lägga till. Och för er som undrar så konverterar jag videon i vanligt MPEG-4 format, altså inte h.264 eftersom min iPod inte stödjer det formatet.

Jag kör Windows Vista 32-bit.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 10:56

Testa ett annat program.

  • Medlem
  • 2007-11-14 12:40

Har testat ett antal olika program nu, samma problem.

Jag använder ImTOO 3GP Video converter. Och kan fortfarande inte lägga in filmer..

  • Medlem
  • 2007-11-19 10:21

Det här problemet har ju uppstått ganska nyligen för mig, det måste ha kommit efter nån uppgradering av iTunes.... Vad tror ni?

Jag tänkte dela med mig den här sidan
http://chrisbevan.com/projects/podsize/

Kan någon lära mig hur den fungerar? Hur ser man att en video får plats i ipoden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 19:09

Fan nu har jag själv drabbats av samma problem. Det fungerade innan jag installerade om OS X. Jag använder iSquint.

visualhub är bra. fast det kostar.

nu kanske jag bli bannad från sidan men ett crack som funkar till 1.30:
Email: cracked@again.com
SN: VHUB-NGRPHR-XMHXD-JR4WM-QTAPM-LPGDL

testversionen kan laddas ner på deras hemsia
http://www.techspansion.com/visualhub/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-24 21:20
Ursprungligen av lostdetective:

visualhub är bra. fast det kostar.

nu kanske jag bli bannad från sidan men ett crack som funkar till 1.30:
Email: cracked@again.com
SN: VHUB-NGRPHR-XMHXD-JR4WM-QTAPM-LPGDL

testversionen kan laddas ner på deras hemsia
http://www.techspansion.com/visualhub/

Tack grappar, värkligen sysst!

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-25 11:34

Tack för länken!

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-25 11:34

Funkar kanon...

1
Bevaka tråden