Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjääälp min iPhone dog

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 15:37

*panik*

Fick hem min (upplåsta) iPhone för ett par timmar sen. Lekte runt lite (surfade etc.) och allt verkade funka bra. Bytte sen ut simkortet mot mitt coviq-kort, vilket också såg ut att funka bra: jag fick slå in pinkoden och sen stod det comviq uppe i hörnet. Direkt efter det lade jag ifrån mig telefonen i nån minut och nu är den avstängd och jag kan inte sätta på den, den är helt död.

Jag har den på laddning, om det bara var så att batteriet tog slut, men det verkar inte hjälpa. Har också testat att återigen sätta i simkortet som följde med telefonen.

HJÄLP vad ska jag göra!!?

Observera att jag inte kan nånting om iPhone, vet i princip inte ens hur man sätter på den. Måste man hålla in nån knapp extra länge om batteriet tog slut eller nåt????

  • Medlem
  • 2007-10-08 15:50

om du connectar din iphone till den dator skall det startas. Varifrån köpte du din iphone?

Testa sätt på den då...
Håll "sleep-knappen" (översta högra hörnet) intryckt i några sekunder.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 16:05
Ursprungligen av JGG:

om du connectar din iphone till den dator skall det startas. Varifrån köpte du din iphone?

Har testat detta nu, fortfarande tvärdöd. Jag köpte den på ebay.

Ursprungligen av Martin Belak:

Testa sätt på den då...
Håll "sleep-knappen" (översta högra hörnet) intryckt i några sekunder.

/M

Det här har jag förstås också testat.

Gaaaaaaaaaaaaaaah, fler tips någon?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-08 16:16

Om du håller in både sleep och home knappen, vad händer då? (den lilla runda knappen nedanför displayen)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 16:33
Ursprungligen av Patrikg:

Om du håller in både sleep och home knappen, vad händer då? (den lilla runda knappen nedanför displayen)

PHEEEEEEEEEEEEW!

jag hade testat detta, men vågade först inte hålla in knapparna i de ~10 sekunder som behövs för att resetta telefonen, eftersom jag inte visste om detta skulle ta bort upplåsningen eller inte. Sen kom jag på att det inte spelade nån roll, eftersom en död telefon inte har så stor nytta av att vara upplåst

Nu funkar allt som det ska och jag har ringt mitt första samtal.

Tack för hjälpen alla!

Nära-döden-upplevelse?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 19:35
Ursprungligen av leonardo:

Nära-döden-upplevelse?

Bara förnamnet!

Jag kan väl också passa på att förtydliga för eventuella övriga n00bs som råkar ut för samma sak att 10 sekunders sleep+homeknapp endast gör en reset, och inte en restore, på telefonen. Dvs ingen data/upplåsning försvinner.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-09 10:34

Kan informera om att en restore via itunes (av 1.0.2 firware) inte återställer simlåsningen. Så man behöver bara göra en aktivering/jailbreak igen efter restore för att det ska funka.

1
Bevaka tråden