Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig Classic?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-10-11 00:05

Köpte en 160 Gig Ipod classic. Allt frid och fröjd men bara i 6 dagar. Som spelare ej kopplad till dator så funkar den som den ska men när jag synkar den via USB till mina datorer (pc båda två) så går det knappt att kolla i musikbiblioteket på Ipoden. Var 30:de sekund fryser itunes i 5-10 sekunder och man kan inte göra nånting på datron. Samma sak på båda datorer. (min ipod nano 4gig funkar perfekt) Har fyllt den med cirka 40 gig. Nån som ha några ideér på vad jag kan göra för att det ska fungera? Eller måste jag lämna in den? Känns lite surt efter knappt en vecka.


Mvh Tomas

Hej Tomas!
Vet du...jag tror att vi sitter lite i samma sits, jag köpte min likadan ipod för bara några dagar sedan, satt en hel dag och förde över all min musik, betydligt mer än 40 gb, och allt verkade vara frid och fröjd..men så började problemen. Först var det många spellistor som helt enkelt inte spelades...fast att musiken fanns där, sedan så fick jag problem precis som du, och efter det ett meddelande att ipoden var skadad och att jag var tvungen att göra en återställning, vilket var mitt enda val, och i nästa sekund var all musik och mitt dagsverk borta med vinden.
Har haft ipod innan och inte haft dessa problem, vad som verkade vara en dröm, känns nu mera som en mardröm.

Ska se vad mer jag kan göra, återkommer när jag gjort något försök till...

Bra att du startade denna tråden!

Mvh.: Henke

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-10-11 06:39

Jag har fått återställa min ipod ett par gånger med men tror det har med andra saker att göra.Testade Anapod samt winamp mot min ipod men det verkar den inte gilla. Jag har inte samma problem som dig för min ipod funkar bra när man använder den som spelare. Det är mot itunes jag har stora problem.

Hej...jag använde och testade också både Winamp och Anapod, men det funkade inte riktigt...så jag kör iTunes nu istället och allt funkar bra, men jag har inte laddat upp hela mitt bibliotek, uppdaterade till 1.0.2 i ipoden och hittills har allt funkar. Hoppas att ni andra också får ordning på ert!!!

Mvh.: Trancedancer

1
Bevaka tråden