Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur bra låter den interna högtalaren i er iphone?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

min högtalare låter helt ok, men när jag spelar upp låtar med mycket bas så låter det förskräckligt...

hur låter era?

  • Medlem
  • 2007-10-10 21:22

tycker dom är riktigt dåliga, hör typ bara rignsignalen när det är knäpptyst, samma sak när jag spelar musik. Men man kan inte förvänta sig så mycket av dom tycker jag. Sedan är det juh någon "boost" till högtalarna i nya uppdateringen...

jag tycker att de är okej, men var lite orolig eftersom det låter som om de "slår igenom" vid högre ljud...
ville bara se så att jag inte var ensam om detta!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-10 21:48

Jag måste säga att jag tycker den låter fantastiskt bra med tanke på att den är ytteliten.

lyssnade precis på den lite till... om jag lyssnar på vanlig pop så funkar den men om jag tex lyssnar på hiphop så låter den kasst.

skutt:
haha, självklart =D
Hade du väntat dig något annat än att hiphop skulle låta kass? =D

nääää, det hade jag visserligen inte. ville bara kolla så att jag inte fått ett kasst ex bara

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-11 00:28

När det ringer så måste det vara tyst i rummet för att det ska gå höra signalen som är inställd på högsta volym.
När man spelar musik/film med högtalarna så får man väl ha på 50% ljud annars så låter det som om högtalaren är helt spräckt och skorrar som attan. Den känns alltså inte helt okej.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-11 15:47

Det beror isf på att mixningsvolymen på ringsingnalen är för låg och musiken för hög. Inte iphonens fel.

Titta på youtubeklipp så märker du hur offanligt olika volym det är på dom, men då är det ju böle som laddat upp det mesta på youtube så det är inte så konstigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-11 15:54

Jag tycker att högtalaren i iPhone är absolut helt ok! Både när det gäller musik och ringsignaler. Tycker faktiskt att maxvolymen är väldigt hög, jämfört med andra mobiltelefoner.

Dessutom finns det andra elektroniska lösningar som är mer gjord för musik/ljudupplevelser.

Undra när det kommer en mobiltelefon som innehåller hemmabioanläggning, blue-ray-enhet, gps, 42" touchscreen, personlig assistent och bankomat?

Ursprungligen av Reisan:

Undra när det kommer en mobiltelefon som innehåller hemmabioanläggning,blue-ray-enhet, gps, 42" touchscreen, personlig assistent och bankomat?

Omöjlig fråga du...

Om jag håller för ena min högtalare så blir ljudet mycket lägre. Som om bara den ena funkar. Någon som märkt nåt liknande?

(från iphone)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-12 06:25
Ursprungligen av vilhelmsd:

Om jag håller för ena min högtalare så blir ljudet mycket lägre. Som om bara den ena funkar. Någon som märkt nåt liknande?

(från iphone)

Den ena är högtalare för ljud ut. Och den andre är mikrofon för ljud in eller samtal.

ja, såklart jag kom på det för en minut sen. Tack, jag blev lite orolig en stund.

1
Bevaka tråden