Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur är leveranstiderna från staterna?

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-11 17:53

Haha! Dryg 08:a som man är tänkte jag att Arlanda låg i sthlm city. Givetvis är det typ samma avstånd, men å andra sidan kanske all post går till Tomteboda för uppsamling innan. Shit, kolla på oss (mig). Djupanalyserar exakt hur ett paket kommer att färdas..

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-12 03:50

Fick min idag. Sjukt nöjd. Bara massa arbete med upplåsningen.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-12 17:56
Ursprungligen av pierrer:

Fick min idag. Sjukt nöjd. Bara massa arbete med upplåsningen.

Shit vad jag hetsar, men man är ju galet sugen.. Hur lång tid tog det för dig fr.o.m. att den flögs ut från USA? Det kan ju inte ta två veckor om den flögs från staterna den 10:e, och skickades den 9:e.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-12 08:36

Sjukt nice. Hur lång tid tog det from att det flögs från staterna? Min har stått på International Dispatch i två dygn nu..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-12 09:07

Trackingen på UPSP hemsida verkar vara nere nu...

Hoppas den kommer upp till senare, men tror knappast att telefonen kommer hinna hem till senare idag. Jag tror nog på måndag eller tisdag, bra timing för då fyller man år

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-12 10:18

Ok, nu verkar trackingen fungera igen. Jag som hoppades på att den höll på att updatera med ny information, men icke, min står också fortfarande på international dispatch. Såg en dhl bil utanför så jag blev ännu mer upprymd, tråkigt att inget levererades till mig...;(

Förresten är det något annat frakföretag som leverar i Sverige eller är det med vanliga posten?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-12 12:20
Ursprungligen av Sayoung:

Förresten är det något annat frakföretag som leverar i Sverige eller är det med vanliga posten?

Det är det som är konstigt.. Kommer man kunna söka med USPS-numret i postens system?

UPS är det väl via International-Orders iaf.

Min skickas med First Class Mail International, något som vet hur lång tid detta brukar ta? På USPSs hemsida stod det "Delivery time varies"...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-12 22:09
Ursprungligen av johan_fbg:

Min skickas med First Class Mail International, något som vet hur lång tid detta brukar ta? På USPSs hemsida stod det "Delivery time varies"...

First class Mail international är billigaste skicksättet och med tanke på att det näst billigaste tar 6-10dgr så borde det ta längre tid än det, tyvärr

Ursprungligen av Sayoung:

First class Mail international är billigaste skicksättet och med tanke på att det näst billigaste tar 6-10dgr så borde det ta längre tid än det, tyvärr

Jo, jag är rädd för det. Hoppas dock (vill ju så gärna) att det billigare priset beror på att det inte går att spåra/inte försäkrat. Vi får väl se...

Ursprungligen av Sayoung:

First class Mail international är billigaste skicksättet och med tanke på att det näst billigaste tar 6-10dgr så borde det ta längre tid än det, tyvärr

Fick den idag och det tog sex arbetsdagar. Min polare fick den på fem. Så enligt detta empiriska experiment borde det lägre priset endast bero på att man ej kan spåra eller försäkra paketet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-12 22:13

@koze är också sheithypad över min Iphone, men min står fortfarande kvar på international dispatch så jag tror vi inte ser den förrän på tisdag faktiskt. Det jag är rädd för är att statusen nu varit samma i 3 dgr vilket kanske skulle kunna innebära att den fastnat i tullen vid flygplatsen. Jag som inte ville betala moms/tull på min telefon

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-13 11:27
Ursprungligen av Sayoung:

@koze är också sheithypad över min Iphone, men min står fortfarande kvar på international dispatch så jag tror vi inte ser den förrän på tisdag faktiskt. Det jag är rädd för är att statusen nu varit samma i 3 dgr vilket kanske skulle kunna innebära att den fastnat i tullen vid flygplatsen. Jag som inte ville betala moms/tull på min telefon

Vi kan ju hoppas att det bara är USPS som är sega. Den lär ju inte uppdateras för ens det har vari i Europa ett tag. Kanske landar allt centralt och körs ut till olika länder sen?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-12 22:25

Shit! Jag utgår ifrån att säljaren på Ebay skickade den som gåva. En riktig j***a idiot annars måste jag säga.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-13 12:07

den 8:e var den i sverige, fick den den 11:e. De skickar med posten inom sverige så sök bara med kollnr på postens hemsida.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-13 12:21
Ursprungligen av pierrer:

den 8:e var den i sverige, fick den den 11:e. De skickar med posten inom sverige så sök bara med kollnr på postens hemsida.

Och vilken dag stod den som International Dispatch?

Updatering:

13 okt kl 11:41 Stockholm EMS, Under tullbehandling hos Posten AB
13 okt kl 11:41 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.

YES!! Hoppas den går igenom utan problem med tull och moms bara.. Då har jag den på måndag!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-13 19:11
Ursprungligen av koze:

Och vilken dag stod den som International Dispatch?

Updatering:

13 okt kl 11:41 Stockholm EMS, Under tullbehandling hos Posten AB
13 okt kl 11:41 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.

YES!! Hoppas den går igenom utan problem med tull och moms bara.. Då har jag den på måndag!!

Min updatering:
13 okt kl 12:41 Arlanda Inrikes, Försändelsen är vidaresänd inom Posten från utrikesterminal.
13 okt kl 11:04 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare till utdelning till mottagen
13 okt kl 11:04 Stockholm EMS, Försändelsen kommer att skickas vidare för utdelning till mottagaren.
13 okt kl 11:03 Stockholm EMS, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.

Min verkar inte ens ha gått genom tullen utan skickats vidare på direkten

Koze du kanske ska kolla på posten igen, den kanske gått genom nu, med tanke på att ditt paket var 2h efter min.

Beräknad leverans:
Tidigast 14 okt

De kommer väl inte till dörren med paketet va? Och de leverar väl inte på söndagar? För jag är i sthlm just nu...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-13 12:54

Jag ringde posten och kollade, och dom sa att paketet mycket väl kan fastna hos tullen ett par dagar. De kan också skicka ut papper ibland där man ska fylla i hur mycket man har betalat, och info om moms osv. Hur gick det för er andra? Gick den rakt igenom tullen eller? Det gäller ju att avsändaren har skickat den som en gåva..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-13 21:32

Den har gått igenom nu! En timme i tullen. Det borde vara lugnt..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-15 05:39

15 okt kl 00:57 Uppsala, Försändelsen har passerat postterminal.

Nu är den i uppsala, är väl bara att vänta tills posten ringer på dörren, bara några timmar ifrån...

Ska sätta mig och ladda ner alla program och läsa på allt som behövs för upplåsning, aktivering etc

Senast redigerat 2007-10-15 05:55
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-15 11:29

Nu har jag fått den, guuuud vad läcker den är, nu ska man ta o låsa upp o dona med den lite.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-15 13:45

detta medelande skriver jag fran iphonen BHA. Den at bra allt lacked I upplasningen tick valdigt enkelt I snort .

Ursprungligen av Sayoung:

detta medelande skriver jag fran iphonen BHA. Den at bra allt lacked I upplasningen tick valdigt enkelt I snort .

Jag fattar inte ett ord av det du skrivit.

Ursprungligen av wunderbaren:

Jag fattar inte ett ord av det du skrivit.

Det är iPhonese™ - steget innan man lärt sig åäö och touchtangentbord

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-15 15:00
Ursprungligen av wunderbaren:

Jag fattar inte ett ord av det du skrivit.

Nu när jag själv läser det från datorn, kan jag säga att jag själv inte fattar vad jag skrivit. Fattar inte hur det kan ha gått så snett...:p

Ursprungligen av Björnström:

Det är iPhonese™ - steget innan man lärt sig åäö och touchtangentbord

Hehe bebisspråket man talar innan man lärt sig Iphonen

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 14:25

Jag ska hämta min efter jobbet idag, men det är troligtvis en 1.1.1. Någon som kan länka till en bra guide som jailbreakar och aktiverar 1.1.1?

Leveranstiden på min blev alltså 6 dagar, och då landade det i Sverige på en helg. Jag tror inte att det fördröjde leveransen i det här fallet dock. Skickade med USPS International Mail, utan express.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 14:49
Ursprungligen av wunderbaren:

Men jag kommer inte kunna låsa upp den för svenskt simkort vad jag förstår? Det snackas ju mycket, men man vet ju inte vad som gäller.. Jag får väl börja ha den som en iPod och leka med, sen låsa upp senare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-15 15:04
Ursprungligen av koze:

Men jag kommer inte kunna låsa upp den för svenskt simkort vad jag förstår? Det snackas ju mycket, men man vet ju inte vad som gäller.. Jag får väl börja ha den som en iPod och leka med, sen låsa upp senare.

koze nu vet du ju inte om det är en 1.1.1, kanske är en 1.0.2 då kommer det inte vara några som helst problem. Om det nu är 1.1.1 så tror jag inte du behöver vänta länge till innan dev teamet kommer med ett pm om gratis version av hacket, tror det är här inom några dagar.

Bevaka tråden