Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Kollade, verkar inte som Macoteket är dyrare än andra. Jag behöver oxå öka på minnet. Har mer problem att hitta ett stället med rätt köp och betalvillkor.
rose: Dataparadiset har en sk minneskonfigurator. Med den väljer du tillverkare, datortyp, modell etc och sedan får du uppgifter om vilka ram som finns tillgängliga: http://www.ec.kingston.com/ecom/config/mfrmod.asp
Kan man få flika in med en ramfråga utan att sno tråden...?
...Går det bra att ha minnen med olika hastigheter i maskinen? Tex, just nu har jag minnen markerade för 444Mhz (tror det är det iaf) men alla nya minnen är märkta för 533Mhz...
Alltså, 444 Mhz? Har du en Powermac G4? Eller vad har du? 444 MHz-minnen sitter inte i någon mac.
Dessutom kan du inte blanda DDR2, DDR1 eller icke-DDR.
Alltså, 444 Mhz? Har du en Powermac G4? Eller vad har du? 444 MHz-minnen sitter inte i någon mac.
Dessutom kan du inte blanda DDR2, DDR1 eller icke-DDR.
G5 Dual-core 2.3. Det står följande i systeminfon:
Size: 1 GB
Type: DDR2 SDRAM
Speed: PC2-4200U-444
Status: OK
Jag använde Dataparadisets minneskonfigurator (länkad till ovan) för att få reda på rätt typ av minne så jag får ju hoppas att den var riktig annars är det bara att skicka tillbaks.
OK då är väl allt frid och fröjd då. Jag uppfattade de tre fyrorna i rad på slutet som att de skulle betyda 444Mhz men det var alltså fel då. Nåja ingen skada skedd. Beställningen är gjord men jag har inte fått någon bekräftelse ännu...