Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mobile Enhancer? Krylliskt tangentbord omgjort till svenska?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Christian Å:

Jag tror att den lösning som Apple har på iPod touch med en svensk ordbok kan bli riktigt bra. Om det är en autokorrektion som fungerar bra, så är det bara att slå in 'a' och 'o' för att få rätt ord.

/c

Ja något sådant behövs förstås för att få effektivitet. Men jag undrar hur det funkar om ordboken hittar två eller fler matchande ord, till exempel raka/råka/räka, köra/kora eller tömma/tomma. En popup med flera ord skulle ju vara tjusigt.

Nå vi vår väl se hur det blir när en internationell version väl dyker upp.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Ja något sådant behövs förstås för att få effektivitet. Men jag undrar hur det funkar om ordboken hittar två eller fler matchande ord, till exempel raka/råka/räka, köra/kora eller tömma/tomma. En popup med flera ord skulle ju vara tjusigt.

Nå vi vår väl se hur det blir när en internationell version väl dyker upp.

Det finns ingen svensk ordbok på iPod touch, endast engelsk, fransk och tysk.

Ursprungligen av wunderbaren:

Det finns ingen svensk ordbok på iPod touch, endast engelsk, fransk och tysk.

Jag uttryckte mig lite otydligt. Den tangentborslösning som finns på iPod touch kombinerat till en svensk ordlista. Att det inte finns någon i dag är jag medveten om.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Tycket det var lite knivigt att skriva med det här tangentbordet, med ett par tangenter extra.

Håller med, tangenterna sitter tätt nog i original, med alla extra här blir det smått omöjligt att skriva med tummarna för mig. Hoppas på en bättre version någonstans ifrån...

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-01 22:52

Det är ingen höjdarlösning. Koordinaterna känns fel på vissa tangenter, och de är för smala. Nej, då vore touchens tangentbord bättre.

Du menar det som kom iom 1.1.1?

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-01 23:13

Ungefär så, ja.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-02 22:08

Haha det fungerar ju finfint. Kan man göra detta tangetbordet default på något sätt så att det är det som kommer upp som standard?

Det bör poängteras att den nya versionen av det svenska tangentbordet fungerar med ordlista (har det själv installerat). Installera den senaste MobileEnhancer + ryskt tangentbord. Applicera sedan min patch:

http://rapidshare.com/files/58898779/swedish-keyboard.zip

(Denna inkluderar en patch av binären SKCyrillicKeyboard som gör att "auto correction"-inställningen behålls.)

Alexander

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-12 18:06

abottema: Vilken ordlista rekommenderar du?

Btw, finns det något sätt att förhindra program från att krascha av upprepade åäö?

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-12 22:03

Kanske är en dum fråga, men hur ofta behöver man skriva åäö i följd?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-12 22:47

koze: I stort sett aldrig, men det blir jobbigt om man snickrar på något långt och råkar trycka två ggr i rad...

Ordlista och ÅÄÖ

Hej,

Jag noterade nyss att man det senaste ryska tangentbordet så kraschade det betydligt oftare när man trycker åäö. Jag var tvungen att installera om allt nyligen (då av någon mystisk anledning allt hade slutat fungera för mig), och det senaste ryska tangentbordet låter tydligen "auto correction" vara orört. Tyvärr verkar det krascha väldigt ofta när man trycker åäö numera, så någonting skumt är det. Dock är det inte så mycket jag kan göra... Det bästa är att nog invänta dev team på en komplett upplåsning av 1.1.1 och sedan är det bara att uppgradera. Det ska vara väldigt nära nu. I princip kan man låsa upp 1.1.1 om man kör IPSF (IphoneSimFree), men jag väntar på en ny version av anySIM.

Alexander

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-13 13:42

Då är det alltså inte bara jag som har problem. Men som du säger får man vänta på 1.1.1. Du ska ha stort tack för ditt arbete Alexander

Någon som vet hur man fixar detta till 1.1.1?

Bevaka tråden