Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal synk med iTunes till iPhone, tuggar tuggar och tuggar...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har problem med att få in uppgifter som jag skrivit in i kalendern (iCal) på min Mac till min iPhone.

När jag skall synka via iTunes så fastnar den och bara tuggar. Jag har till och med provat att radera all info som är skrivet. Tyvärr så hjälper det inte

Någon som vet vart felet kan ligga??

Jag hade en person på besök med samma problem. Vi felsökte och kom fram till att det var i iCal hos honom det var fel (det gick t.ex. att synka mina kalendrar utan problem).

Till slut testade vi att radera alla filer utom mappen Sources i iCals inställningsmapp:

~/Library/Application Support/iCal/

Det var lite .plist-filer där och vi tog bort alla. (Vi tog förstås backup av dom innan.) Sedan gick det att bra att synka!

Se till att avsluta iCal innan man tar backup och tar bort filerna.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag hade en person på besök med samma problem. Vi felsökte och kom fram till att det var i iCal hos honom det var fel (det gick t.ex. att synka mina kalendrar utan problem).

Till slut testade vi att radera alla filer utom mappen Sources i iCals inställningsmapp:

~/Library/Application Support/iCal/

Det var lite .plist-filer där och vi tog bort alla. (Vi tog förstås backup av dom innan.) Sedan gick det att bra att synka!

Se till att avsluta iCal innan man tar backup och tar bort filerna.

Tackar för svaret, skall snarast gräva lite ibland filerna!

Anders

Jag hade samma problem och fixade det genom att i iSynk-programmet (tror jag) välja att återställa synk-information. Det är visst nån cache som kan bli korrupt.

1
Bevaka tråden