Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag hade ett A-Frame förut (var nog inte Jaspers) som hade kopplingar i hårdplast. DOm hade en benägenhet att spricka särskilt om man råkade dra åt skruven lite för hårt. Jag trodde dom var i aluminium... hur är det med Jaspers plast?
Dom är tyvärr oxå i plast, fast av den bättre sorten förvisso. (Man får hoppas att de håller länge...:) )
Själva stället i sig tar ca 145 cm, men sen har jag ju även datorhyllorna längst ner på vardera sida så lägg till 2 x 30cm. Vilket gör att mitt ställ är ca 2 meter brett.
Helt OT, men den där blanka svarta grejen till vänster, är det en LG laptop? I så fall, vad tycker du om den? Jag funderar lite på att skaffa en sådan.
Helt OT, men den där blanka svarta grejen till vänster, är det en LG laptop? I så fall, vad tycker du om den? Jag funderar lite på att skaffa en sådan.
En HP DV2115ea (ingår i DV2000-serien), som jag är mkt nöjd med.
Här kommer de nya bilderna med lite dämpat ljus för effektens skull, nu när allt är klart med kablar o allt. Inte en endaste kabel på golv (förutom den temporära nätverkskabeln som ligger till höger), helt underbart:)
Väldigt snyggt får jag säga. Genomarbetat. Jag är dock immun mot geardräggelbilder sedan ett tag tillbaks ;). Man tröttnar helt enkelt. Håller på att skaffa multikablage till mina grejer nu sedan kanske jag får det lika snyggt (naaah, men småsnyggt iaf ).
Snyggt som attan! Jag är riktigt sugen på ett ställ för fem keyboards. Frågan hur mycket det pallar?? Jag har tänkt ställa typ A6, JP8, OB8, P5 samt Voyager på stället. Vill inte att det rasar. Man kanske måste fördela och ställa några lättare syntar tillsammans med några tunga...
Hmm jag är riktigt nära att beställa två ställ ifrån Jaspers. Jag har tänkt mig ett Keyboard Rack 170-4-120 och ett som är 145. Det enda som jag är orolig för är om den klarar av vikten av en Jupiter-8 som är lite vinklad. Vad tror ni?
Svår fråga ... Jag använder Jaspers (dock inte något 170-4-120) till en del av mina syntar och jag har efter tips från bl a herr Amino här på forumet, valt att komplettera och förstärka mina ställ med några extra stag. På denna bild så kan du bl a se att min Minimoog Model D står på två stag. Jag har ingen aning om det behövs men det känns defintivt säkrare
Håhå... jag hade nog osså satsat på att komplettera och förstärka med en sådan rigg. Det problemet jag ser med dom flesta ställ som klarar fler än tre syntar är att man inte kan få in händerna för att komma åt rattarna.
jag hoppas att Jaspers är mer flexibla... jag skulle behöva få upp fem på varje ställ och kunna nå rattarna.