Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har iPhone här på 99.se?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vart har ni köpt era iPhones?

Wow, 39 pers redan. Det är många för att vara en telefon som inte säljs här och som måste hackas för att användas.

Jag gissar på att det finns ett 150-200 iPhones i Sverige

Ursprungligen av wunderbaren:

Jag gissar på att det finns ett 150-200 iPhones i Sverige

Mm, jag tror det kan vara ännu fler faktiskt. Tycker synd om mobilåterförsäljarna som bara kan stå vid sidan och titta på när folk privatimporterar en telefon som dom skulle kunna sälja som smör, men inte kan.

Ursprungligen av Adrian B:

Mm, jag tror det kan vara ännu fler faktiskt. Tycker synd om mobilåterförsäljarna som bara kan stå vid sidan och titta på när folk privatimporterar en telefon som dom skulle kunna sälja som smör, men inte kan.

Jo, det är sant, Apple borde snabba sig på i Europa, tre länder är lite fjuttigt enligt min mening. Varför inte välja operatörer som finns i många länder? T-Mobile skulle väl tex. kunnat sälja den i flera länder där dom finns, samma som TeliaSonera finns i en massa länder förutom Norden. Skriv avtal med operatörer för flera länder samtidigt! Det är det enda och vettiga alternativet.

Sorry för off-topic

Ursprungligen av wunderbaren:

Jag gissar på att det finns ett 150-200 iPhones i Sverige

Jag tror den siffran ökar kraftigt för varje dag som går. Om det bara fanns 150 stycken så skulle vi ha 10% av landets iPhones på vårt kontor

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-26 13:20

Har en "gammal" på 4GB...

Var har ni ert kontor? >;)

Jag röstade Nej tidigare men nu har jag köpt en!

  • Medlem
  • 2007-09-26 23:09

Jag röstade "Ja". Har den inte här bredvid mig, men jag har ju betalt så jag äger den ju;) Väntar bara på att den ska röra sig från Paris och uppåt.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-09-29 00:56

Ännu en stolt ägare till en iPhone för 3 veckor sedan...

/Quasi
Me,Myself and my iPhone...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-29 10:12

Stolt iPhoneägare sedan torsdags! Nu finns det strax en N95:a till salu på blocket!

Bumpar upp den här tråden lite. Kom ihåg att rösta om du skaffat en iPhone så vi får rätt siffror.

jag röstade NEJ men får min om 2 1/2 vecka.........

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-13 22:57

Jag röstade nej då tråden var ny. Men nu har jag en som är fem dagar gammal.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-13 23:05
Ursprungligen av Reisan:

Jag röstade nej då tråden var ny. Men nu har jag en som är fem dagar gammal.

Samma här jag röstade nej, men några dagar efteråt så skaffade jag en, så man får nog starta en ny aktuell omröstning. Jag tror inte det är 50-50 som det är nu

Ursprungligen av Reisan:

Jag röstade nej då tråden var ny. Men nu har jag en som är fem dagar gammal.

Samma här

Japp! Varje gång man tar fram den där saken på en fest för att ringa ett vanligt samtal så slutar det alltid med att man sitter i en soffa med en massa söta tjejer som ska kladda på den. Riktig chickmagnet!

En kompis gjorde ett digert misstag förra veckan på min födelsedagsfest här hemma - han är notoriskt anti-mac och snackar alltid om att Linux är the only way. Han hade plockat fram sin Sony Ericsson P1 och snackade om att den är en riktig iPhone dödare. Jag föreslog att han fick välja en tjej på festen - vilken som helst - som sedan fick bedöma vilken av våra lurar som hade störst sex-appeal. Big mistake

"– Ja.. vad ska man säga? Det där är en iPhone. Det är svårt att tävla med det".

Apple - Sony Ericsson; 1 - 0

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-14 10:20
Ursprungligen av Mats Björnström:

Japp! Varje gång man tar fram den där saken på en fest för att ringa ett vanligt samtal så slutar det alltid med att man sitter i en soffa med en massa söta tjejer som ska kladda på den. Riktig chickmagnet!

iPhone(hund)-tricket...

Har haft min nu I två veckor och det är en fröjd att använda den.

Jo det var några månader sedan man fick sin första iPhone, nu tycker jag att vart man än går så har alla en iPhone!
Undrar hur det kommer bli när den väl släpps här kommer bli coolare att inte ha ngn kanske haha

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-14 10:38
Ursprungligen av motif:

Jo det var några månader sedan man fick sin första iPhone, nu tycker jag att vart man än går så har alla en iPhone!
Undrar hur det kommer bli när den väl släpps här kommer bli coolare att inte ha ngn kanske haha

Hehe, jag gissar på att det finns typ 1000-1500 st importerade iPhones i Sverige. Ja, det kommer nog att bli väldigt populärt i Sverige.

Jo en del kan ju behöva prylar för att annars få komma nära snygga brudar, en annan får ju dem ändå, trots man sovit i kloakerna i 2 veckor

Var på fest igår och tog fram iphonen för att knäppa några bilder, ett par snubbar flög fram och frågade vad det var för telefon samtidigt som de vände upp baksidan,

-det är ju iphone för fan!! utbrast de som barn på julafton

Sen var det 20Q för hela slanten

Gillar telefonen, enda egentliga nackdelen för mig är att den är lite stor och framförallt tung.
Får hoppas att iphone2 (?) kommer att vara som en ipod touch eller mindre..

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-14 13:15

2 här...

Låser denna tråd, vi ska börja om med en ny omröstning snart.

Bevaka tråden