Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med mjukvara eller script som visar video meta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-14 01:53

Finns det något program eller Applescript som kan hjälpa mig att få fram meta-informationen typ den här nedan?

Jag har försökt att få fram filminformationen med Quicktime och VLC men jag får inte fram det på något smart sätt. Jag har många musikvideo snuttar med varierande kvalitet som en vän skall ha med för att han skall godkänna dessa så behöver han först informationen nedan.

Då jag berättade att jag arbetade med en mac då sa han; - Köp en PC så får du fram informationen lätt som plätt.

Vore roligt att visa honom var skåpet står! Men då mina video redigerings kunskaper inte är så bra så kunde jag säga så mycket mer än att få fram den torftiga informationen från VLC.

Snälla finns här någon som kan hjälpa mig?

Något sådant här skall det vara enligt min vän och det kan man bara få fram med en PC, enligt honom.

Tack på förhand!

[Movie]
Valid : Yes [MPEG]
Duration : 00:04:12
Movie complete : Yes

[Video]
Resolution : 720x480
Codec : MPEG 2
FPS : 29,97
BitRate : 8066 Kbps
Quality Factor : 0,80 b/px

[Audio]
Codec : MPEG Audio 1 layer 1
Number of channels : 2
Sample Rate : 22050 Hz
BitRate : 16 Kbps

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-14 12:17

ffmpegx ( http://www.macupdate.com/info.php/id/8988 ) kan visa den informationen, ffmpeg finns även i CLI verisioner som du lätt kan integrera i script och annat som han inte kan på sin PC

Han använder säkert programmet GSpot på sin windowsmaskin, det brukar vara vanligast för att göra detta..

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-14 14:03

Ja GSpot hette programmet som har sa att jag skulle använda mig av.

Han använder säkert programmet GSpot på sin windowsmaskin, det brukar vara vanligast för att göra detta..

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-14 13:59

Tack ntity, Jag har nu installerat ffmpegx. Släppte en fil på programmet men hur ser jag all information om videon? går det att få full metainformation om filmen på ett smidigt sätt... utan att behöva skriva ner allt manuellt?

Tackar ödmjukast för all hjälp jag kan få

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-14 17:29
Ursprungligen av Nelson:

Tack ntity, Jag har nu installerat ffmpegx. Släppte en fil på programmet men hur ser jag all information om videon? går det att få full metainformation om filmen på ett smidigt sätt... utan att behöva skriva ner allt manuellt?

Tackar ödmjukast för all hjälp jag kan få

Det var därför som jag föreslog versionen som är för terminalen, då du med den kan integrera den i automator script eller vad du nu känner för och därmed göra vad du vill med datan.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-14 17:38

Tack ska genast testa terminalversionen.

1
Bevaka tråden