Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm + tgb & mus.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-10-14 14:05

Har haft planer på att köpa mig en iMac men har kommit fram till att kraften i min macbook, första genrationen, funkar till det jag använder datorn till. Så istället funderar jag på att köpa mig appels trådlösa tgb och deras trådlösa mus, båda med blåtand. Vill gärna ha en skärm också, runt 20", precis som på imacen. Det jag funderar över, är det värt det och hur bra funkar det med min macbook?

Tipsa gärna om en bra skärm och om det finns billigare med lika bra tgb och möss som apples egna fast till ett bättre pris. Hur mycket borde jag lägga på skärmen för att få en bra skärm i den storleken?

Kommer jag kunna köra macbooken med stäng lock och ha den undanstuvad någonstanns när jag kör extern skärm?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-15 00:32
Ursprungligen av Lappa:

Har haft planer på att köpa mig en iMac men har kommit fram till att kraften i min macbook, första genrationen, funkar till det jag använder datorn till. Så istället funderar jag på att köpa mig appels trådlösa tgb och deras trådlösa mus, båda med blåtand. Vill gärna ha en skärm också, runt 20", precis som på imacen. Det jag funderar över, är det värt det och hur bra funkar det med min macbook?

Tipsa gärna om en bra skärm och om det finns billigare med lika bra tgb och möss som apples egna fast till ett bättre pris. Hur mycket borde jag lägga på skärmen för att få en bra skärm i den storleken?

Kommer jag kunna köra macbooken med stäng lock och ha den undanstuvad någonstanns när jag kör extern skärm?

Jag kör första generationen MacBook med Apples Cinema Display 23". Funkar finfint! Du kan välja att köra båda skärmarna samtidigt, eller med stängt lock och bara extern skärm. Datorn går dock i viloläge när du stänger locket, så du behöver väcka upp den igen.

Det finns säkert billigare blåtand-tangentbord/-möss, men jag tycker solklart att du ska välja Apples! Korrekta tangenter, och mycket snyggare...

När det gäller skärmtips så kör jag med en Samsung 22" på jobbet. Ganska billig och funkar helt ok:
http://www.dustin.se/dacsaportal/custom/1000/pages/products/_1000_wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010098317

1
Bevaka tråden