Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjlighet till expansion

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-15 11:33

Hej,

Införskaffade nyligen en bra Mac Pro till nice-price. Har en 2.0 GHz, Ati kortet samt 3 GB RAM.

Tyckte maskinen var helt fantastisk till spelbruk jämfört med iMac alu 2.8 GHz med 4 GB RAM. Makalös skillnad!

Min fråga är dock. När de släpper nya Harpertown processorerna samt möjligen nya grafikkort. Har jag möjlighet att uppgradera detta?

MVH
Andreas

CPU - tveksamt, sannolikt inte. Grafik - ja, om det är ett PCIe-kort med fungerande drivisar för Mac OS X. Tunt just nu.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-21 21:22

Möjligen kommer du kunna uppgradera CPU till 2.66an som finns nu, möjligen 3.0an också säger jag väldigt isäkert.
Gissar lite men tror sockeln inte är samma på Hapertown samt att busshastigheter skiljer så tror det skiter sig där.
Om man ser vad en 2.66a kostar idag, strax över 7200:- /st och du behöver 2st så lär det inte vara någon idé.

Grafikort skulle jag tro kommer som uppgraderingskit men där lär Apple ta hiskligt betalt.
Sen är det väl inte drivers som är problemet att sätta in tex ett Nvidia 8800 kort utan biosen på kortet.
3e part själv ihopsnickrade drivrutiner finns redan för dessa kort till Mac.

1
Bevaka tråden