Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Nano 3G - Laddare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-13 00:58

Hur gör jag nu om jag vill ladda min nya iPod Nano 3G genom ett vägguttag? Har det kommit/kommer komma någon speciell laddare kompatibel med den? Den enda laddare jag har är en som jag fick med min första generations iPod Mini, men den vet jag inte om jag vågar använda.

Laddaren till din mini är väl bara en väggkontakt med en USB-kontakt (alt. en FireWire kontakt)? I sånna fall är det bara att koppla in och köra. Det finns inga speciella laddare för nya nanon.

  • Medlem
  • 2007-10-14 17:31

Det är den här jag har (fast med FireWire-kontakt), så länge det inte finns olika som ser likadana ut.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=38489

På andra laddares beskrivningar har jag sett att de är väldigt noga med att de bara fungerar på mini version 2 osv. På den där står det ju iofs nano, men frågan är om det gäller den nya också.

Enligt svenska Apple Store verkar USB-versionen vara kompatibel med nya Nanon men inte FireWire.

Senast redigerat 2007-10-14 17:47

tipna:
Alltså, firewire är ju bara en kontakt att föra över information från datorn.
Du menar väl att du ska LADDA den?
Det är precis samma strömstyrka som går i firewire kapeln som en usb kapel från adaptern du sätter i väggen.
Sätt i den och testa. Då ser du om den laddar eller inte. Men det SKA den göra...

  • Medlem
  • 2007-10-15 16:18

jag laddar min nya nano 3g med laddaren jag fick med min ipod 4g (clickwheel) och det är en firewirekabel och sen vidare in i väggen. fungerar finfint.

  • Medlem
  • 2007-10-15 17:08

Jag ska ladda den, ja. Det jag undrar är om ipoden/batteriet kan ta skada eller om laddaren i värsta fall bara helt enkelt inte fungerar.

Jag får väl ta och prova någong gång, tack för hjälpen.

Jag har laddat min nya nano med samma väggkontaktladdare som jag tidigare har använt med min gamla shuffle gen 1. Nanon har inte brunnit upp än... (!)

1
Bevaka tråden