Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mail i iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-15 21:55
  • Hur markerar man alla/många mail som lästa?

  • Jag har ställt in min pop-server och smtp med rätt inställningar (samma som jag har i Entourage), men det funkar ändå inte bra. Den står mest och tuggar, och kan inte riktigt ladda mailen. Samma när man skickar. Hur ska jag göra med SSL? Vad göra?

  • Lite OT, men iPhonen klarade inte av min WPA-kryptering (ingen annan funkar med min Macbook Pro), så nu kör jag utan. Vad ska jag köra?

Ursprungligen av koze:

Hur markerar man alla/många mail som lästa?

Går inte.

Ursprungligen av koze:

Jag har ställt in min pop-server och smtp med rätt inställningar (samma som jag har i Entourage), men det funkar ändå inte bra. Den står mest och tuggar, och kan inte riktigt ladda mailen. Samma när man skickar. Hur ska jag göra med SSL? Vad göra?

Om din epostleverantör stödjer SSL så slå på det, det skadar ju inte att skicka den trafiken krypterad. Men frågan är om det har att göra med något i detta fall. Har du testat med SSL både på och av? Vet du om du behöver ställa in speciella portar?

Ursprungligen av koze:

Lite OT, men iPhonen klarade inte av min WPA-kryptering (ingen annan funkar med min Macbook Pro), så nu kör jag utan. Vad ska jag köra?

Det låter udda, att din MBP skulle kräva en typ av kryptering som inte iPhone klarar av.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 09:13

Om din leverantör av mail hanterar IMAP så ska du definitivt byta till det. IMAP är gjort för att kunna läsas på flera ställen.

Alla mappar och mail ligger på servern och du slipper få alla mail som olästa för servern håller reda på när du har läst dom oavsett från vart du läst dom. POP-mail är enbart "bra" om du läser mailen på en enda och alltid samma dator.

WAP-problemet måste vara kopplat till din Access Point. Antagligen har du en dålig eller ouppdaterad sån. Kolla om det finns nyare firware på tillverkarens hemsida. Annars skulle jag säga att du borde köpa en ny. Linksys gör bra skit men ändå billig, kan rekommenderas. Kör inte utan kryptering, om du inte bor ensam ute på en åker, hehe.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-16 09:36

Extremt trist att det inte finns lite mer möjligheter i Mail.
Jag ska kolla om Active24 stödjer IMAP.

Jag märkte att problemet med SMTP berodde på att ComHem inte gillade den servern. Skit.

Jag kör en D-link som är rätt strulig. Har haft problem med att hitta en kryptering som funkar. Väljer jag en vanlig kryptering så gillar den inte nyckeln, eller så är något annat fel. Den är den senaste firmwaren. Det får bli en Airport Extreme nästa gång.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-16 13:38

Inte mer möjligheter? Som sagt POP ska inte användas om du läser mailen på flera maskiner, punkt.

Använd gmails smtp, den funkar överallt och klarar SSL mycket trevligt, räcker att du skaffar dig ett gmailkonto för att få tillgång till den. Du behöver ju inte använda själva mailkontot om du inte vill.

Ah, "D-link - det sämsta alternativet för ditt hemma-nät." som vi brukar säga. Inte förvånad det minsta, kolla om det finns nyare firmware annars köp en ny det är värt det.

1
Bevaka tråden