Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste trycka på "Speaker" för att höra telefonsamtal

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-15 18:55

När folk ringer mig så fungerar oftast allt som det ska, men när jag ringer upp andra så står det ju "Calling" men efter att 00:00 poppat upp så försvinner ljudet, då måste jag sätta på och sen stänga av "Speaker" för att höra ljudet.

Någon som kan hjälpa mig?

Har även problem med att ta emot SMS, provade guiden som finns här men funkade inte.. Någon som har någon annan guide eller som haft samma problem och kört guiden flera gånger?

Mvh. Pierre

• Medlem
  • Örebro
  • 2007-10-15 19:43

jag hade samma problem och körde denna guide http://www.99.se/iphone/226663-sms-problem-pa-apple-iphone.html#2

fungerar kanon nu.

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-15 23:26

Scheise, nu funkar det att ringa. Tack! Men jag kan inte få sms, är skitgrinig.

Har provat *5005*7672*+4670...# varianten, funkar inte. Men jag kunde få sms av tele2 då jag provade att ta emot ett såndär mms-inställningssms.

Ska man prova att ringa Comviq kanske? Problemet kanske ligger hos dom?

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-16 09:56

Jag har Tele2 Smart, och det funkar att både skicka och ta emot sms. Jag har inte testat att ringa hitills dock, men jag har hört om andra som har "speakerproblemet".

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-16 15:18

Okej, allt funkar nu. Anledningen till att det inte fungerar beror på att det tar ett tag innan *5005* metoden går in i systemet.

För när jag provade första gången så trodde jag inte att det funka, så jag tog bort +46 i början av numret och la till en 0:a. Och så har det varit tills igår då jag skrev in som det skulle vara. Det verkade inte fungera så jag gick och sov då jag blev så grinig. Men imorse när jag vaknade hade jag en härlig överraskning; 26 nya sms.

• Medlem
  • 2007-10-17 15:48
Ursprungligen av pierrer:

Okej, allt funkar nu. Anledningen till att det inte fungerar beror på att det tar ett tag innan *5005* metoden går in i systemet.

För när jag provade första gången så trodde jag inte att det funka, så jag tog bort +46 i början av numret och la till en 0:a. Och så har det varit tills igår då jag skrev in som det skulle vara. Det verkade inte fungera så jag gick och sov då jag blev så grinig. Men imorse när jag vaknade hade jag en härlig överraskning; 26 nya sms.

Jag håller på och roddar med min polares iPhone. Vad är SMScenter-numret för Telenor? Vad ska jag skriva in med denna metod för att få hans sms att funka?

• Medlem
  • 2007-10-16 22:11

Konsigt att problemen inte är konsekventa. Jag har ju som sagt lite problem med att skicka, men jag har inte undersökt det närmare. Skriver detta på min iPhone btw. Nice!

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-17 17:05

*5005*7672*telenors nummer ska stå här#

• Medlem
  • 2007-10-17 18:07

Yes, men vad har Telenor för nummer?

• Medlem
  • 2007-11-20 15:42

löste sig ditt speakerrproblem? har en kompis som knappt hör något när han pratar, vad kan det bero på? är en helt ny 1.1.1

1
Bevaka tråden