Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte dra musikalbum till iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 20:11

Hej,

Jag har problem med min iPhone som jag precis fått. Jag kan inte dra musikalbum från iTunes till telefonen i listan till vänster. Jag har prövat att skapa en playlist och sagt åt telefonen att synka med den, men det fungerar visst inte heller. Får timeout när jag försöker med det.

Vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 20:14

Ah, ett steg på vägen kom jag nu i alla fall. Kopplade in telefonen direkt i datorn istället för att ha en USB-hubb på vägen, då funkade det med playlisten, men jag kan fortfarande inte dra album till den.

Går det ens?

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-08 20:19

Bra fråga, själv har jag en playlist som heter iPhone som jag redigerar efter vad jag vill ha i den sedan har jag valt att den enbart skall synca den playlisten

Du kan inte "dra" filer till iPhone, du måste synca den med spellistor.

Om man sätter telefonen i "Airplane mode" innan man kopplar in den, gör det någon skillnad?

Ursprungligen av Rossifumi:

Om man sätter telefonen i "Airplane mode" innan man kopplar in den, gör det någon skillnad?

Har inte provat, men vore enormt märkligt om det skulle gå bara för att man stänger av GSM och WIFI..?

Ursprungligen av Porcelina:

Har inte provat, men vore enormt märkligt om det skulle gå bara för att man stänger av GSM och WIFI..?

De sa så till mig på Applestore iaf

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-09 09:02

När jag sätter ner min iPhone i min Belkin radiosändare jag köpte i japan så rekomenderar den airplane mode eftersom det inte är ett certifierat tillbehör och för att minska störningar...? huh?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-09 09:08
Ursprungligen av kainen:

När jag sätter ner min iPhone i min Belkin radiosändare jag köpte i japan så rekomenderar den airplane mode eftersom det inte är ett certifierat tillbehör och för att minska störningar...? huh?

Det beror nog på att den rekommenderar att du stänger av mobilens radiosändare för den lätt stör stereoutrustning, du vet sånt "bupp bupp buuup bupp" som det låter när man ringer för nära högtalare och likannde.

Har inget med dra och släpp i itunes. Där är det så att det inte går. Du kan inte "hantera musik manuellt" (eller vad apple kallar det) på en iPhone, du måste synca spellistor.

Gör en iphone spellista och dra och släpp allt du vill ha på iphonen till den, sen säger du åt iphonen att synca enbart den listan. Funkar men är lite dumt. Precis som att det bara går att synca iphonen med en dator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 16:50

Finns det ingen bra lösning på detta ännu? Tycker det är sjukt irriterande. Jag vill att den ska funka som min iPod

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-18 19:35

Nej, du måste synca spellistor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-18 22:52

Jo jag börjar inse det. Och det suger! Man är ju låst till att synca mot en enda dator. Kul när man sitter på 3st. och har behov av att synca mot alla

Vilken rutten funktion........

Ursprungligen av Rig:

Jo jag börjar inse det. Och det suger! Man är ju låst till att synca mot en enda dator. Kul när man sitter på 3st. och har behov av att synca mot alla

Vilken rutten funktion........

Det är väl inget nytt, har ju vart så sen den första iPoden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-19 10:52

iPodarna har ju stöd för dra och släpp så man slipper synca öht om man inte vill.

Det är ju det som är problemet, att man är låst till att använda syncning för att få över ngn musik alls.

1
Bevaka tråden