Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor kring iPhonelansering i Sverige

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kommer man att kunna byta programvara då till den svenska versionen så att man får en "helsvensk" Iphone?

Någon som använder sig av "Power Support Crystal Film Set for iPhone", Funkar det bra?

Hört att det kan bli problem när man betalar på Applestores nätbutik med svenskt visa kort, stämmer det?

Hur funkar det här nu med Kontakterna man har på mitt simkort och Sony Ericsson W800i, Hur får jag över de till Iphonen. Kunde man skriva kontaktlistan på Itunes å sen föra över till Iphonen? När man senare uppdaterar programvaran när det kommer en ny, försvinner alla numrerna man sparat på Iphonen?

• Medlem
  • 2007-10-19 19:52

Jag vill också veta om det verkligen funkar att köpa till amerikansk adress med mitt svenska visa-kort.

Det går inte att använda ett svenskt visakort i den amerikanska Apple Store.

EDIT: Vissa har lyckats att köpa med svenskt visakort men många har misslyckats. Man för pröva helt enkelt.

Senast redigerat 2007-11-12 10:55
  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-19 20:39
Ursprungligen av Jacob Tallberg:

Det går inte att använda ett svenskt visakort i den amerikanska Apple Store.

Jag köpte två st på amerikanska Apple Store i tisdags med ett svenskt MasterCard utan problem. Iofs var det ett företagskort och paketet skickades till en amerikansk adress (för omlastning till flygtransport till Sverige).

• Medlem
  • Boden
  • 2007-10-19 20:55

det GÅR att köpa med sveskt visa kort till amerikansk adress på appelstore usa, gjorde jag, inga problem.
Vet inte om det spelar någon roll, mn hade inte använt det på applestore sverige. Men det skickades till min kompis i Usa vars pappa tog hem sakerna åt mig.

Ursprungligen av brainstorm:

Hur funkar det här nu med Kontakterna man har på mitt simkort och Sony Ericsson W800i, Hur får jag över de till Iphonen. Kunde man skriva kontaktlistan på Itunes å sen föra över till Iphonen? När man senare uppdaterar programvaran när det kommer en ny, försvinner alla numrerna man sparat på Iphonen?

Det är riktigt enkelt. Slå på Bluetooth på macen och mobilen, parkoppla dem (om du inte redan gjort det) och synka mobilen med iSync. Kontakterna på mobilen hamnar då i datorns adressbok, och förs över till iPhonen när du kopplar in den. Eftersom adressboken och iPhonen synkroniseras varje gång den kopplas in gör det inget om iPhonen skulle behöva fabriksåterställas, du tappar ingen kontaktinfo eftersom allting finns på två ställen. Förutsätter iofs att du har en Mac kom jag just på...

Någon som använder sig av "Power Support Crystal Film Set for iPhone", Funkar det bra?

Jag testar det för iFun just nu. Fungerar bra. Test och bilder kommer.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag testar det för iFun just nu. Fungerar bra. Test och bilder kommer.

Väntar fortfarande på Testet....

Ja, det har varit sjukt mycket jobb med guider och annat, så jag har inte hunnit med den biten. Har ett gäng tillbehör jag fotat men inte hunnit skriva om.

Plus att jag får "du verkar bra på iPhone, kan du svara på det här..." via PM och IM flera gånger varje dag typ

Men vänta inte på mitt test, köp det redan nu om du kan få tag på det. Det har fungerat ypperligt i flera veckor. Ger en annan karaktär på skärmen och känslan (aningen mera "orolig" bild, men inget man hackar upp sig på), men fungerar verkligen bra mot smuts.

Ok, nu har jag äntligen fått tummen ur och publicerat bilder och text:

Skydd: Power Support Anti-Glare Film Set

Observera att det inte är "Power Support Crystal Film Set for iPhone", jag trodde det var samma produkt, men jag insåg just att dom säljer både Crystal och Anti-Glare. Jag skulle tro att Crystal gör själv för namnet, dvs är helt klart. Men jag tycker ändå att Anti-Glare är värt en hel del, dvs att det inte blir fingeravtryck.

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2007-10-19 22:55

Jag använder det och det funkar svinbra!
Rekommenderas varmt!!

1
Bevaka tråden