Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Simfree och IPSF - sämsta programmen jag använt!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-19 16:56

Med hopp om att få en snabb aktivering betalade jag för en licens. Nu har jag bara aktiveringen kvar, men de jävlarna gör inte ett skit. Jag har betalat nästan 400 kr för en licens som inte fungerar. Vad är problemet? Jag stannar på Valid License, och det skulle inte förvåna mig om de inte ens lagt in mitt IMEI-nummer än.

Typiskt. Gör inget med dessa, bara ett tips.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-19 18:02

Vart handlade du då? Det beror kanske vilken återförsäljare man använder sig av?

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-19 18:08

http://www.freeouriphones.com/, vilka är ansvariga för norden.

• Medlem
  • 2007-10-19 18:26

När beställde du? Om du har beställt idag så får du nog vänta lite till med tanke på att de är morgon där borta nu.

IPSF tillhandahåller de ett program för SIMkorts upplåsning, inte aktivering. Aktivering gör du genom iNdependence.

Om du skickar ett trevligt formulerat mail till freeouriphones (finns e-post på deras sida) så svarar de nog dig snabbt. Jag skickade ett mail och fick svar inom några timmar. Man får bara vänta på att de skall siga upp, de var väl i Californien tror jag.

• Medlem
  • 2007-10-19 20:43

jag hade inga problem alls. De la in mitt IMEI på några timmar sedan var de bara att låsa upp

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 16:01

Jag köpte nyss en IFSF-licens från freeouriphones dot com. Ska vänta några timmar och sen testa det här. Kanske borde skicka ett mail och be dem bekräfta registreringen av iMEI, så man vet säkert när de har lagt in en i databasen.

Edit: Maila dem och fick ett auto-replay med lite info:

IMEI's are added instantly if we are within working hours - 10:00am - 18:00pm Weekdays. 15:00pm - 18:00pm Weekends.

De jobbar alltså nu...

Senast redigerat 2007-10-20 16:13
1
Bevaka tråden