Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iPhoneSimFree licens

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-19 23:39

Levde glatt för några dagar sedan. Sedan beslöt jag mig för att uppdatera med hjälp av IPSF och SimFree. Sedan dess har jag enbart haft problem, typ den värsta tiden i mitt liv känns det som. Iphonen bara krånglar, krånglar och krånglar. Ingen bra guide finns tillgänglig heller.

SimFree är aktiverat, och då jag stoppar in Telia-kortet får jag InCorrect SIM. Please connect to Itunes to reactivate Iphone. Varför är det så? Varför får jag detta då programmet säger att mobilen är Unlocked och jag har betalat 400 kr för en jävla licens som inte fungerar?

Jag har gått tillbaka till grundinställningar ett antal gånger, men SimFree finns fortfarande kvar. Jag vill ha bort det. Hur får jag bort det helt och hållet från telefonen? Även fast jag restora så är det fortfarande kvar. Finns den kvar för alltid eller?

Nu har jag en mobil som jag inte kan ringa med, trots att jag har betalat 400 kr för en jävla licens som säger att det skall fungera. Varför?

Senast redigerat 2007-10-19 23:51
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-10-20 00:18

Låter som du bara behöver köra independence och aktivera din iphone igen tycker jag.

Ursprungligen av akesson:

Låter som du bara behöver köra independence och aktivera din iphone igen tycker jag.

Precis - du behöver nog bara aktivera ditt SIM-kort. Tar 30 sekunder

Prova med att köra detta

1) Go to WiFi Settings,
2) Find your Connection of your WiFi name
3) Press the Arrow on the right
4) Select Forget Network
5) Scan the network again
6) Connect to your WiFi again
7) try SimFree.app and it will work
8) also try without sim card in the phone <-- this is important if
you have the bad IMEI (0049901000000040000)
9) Try another WiFi access point

Jag körde själv med IPSF och varje gång du stoppar in ett nytt SIM måste du aktivera via independence eller liknande. IPSF låste bara upp SIMlåset. Står på deras sida, fast jag håller med om att de inte är så tydliga som de kanske borde.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-20 17:48

Det hjälper att läsa. IPSF tar bara bort simlocket. Du måste fortfarande aktivera iPhonen.

Citat:

Q. Why do you say it is unlocked if you can't activate a non AT&T sim?
A. There is a difference between unlocking and activation. Unlocking is related to GSM standards and allowing a sim to be used on different carriers, and activation is something made up by apple to further restrict their users. After upgrading to 1.1.1 the radio of the phone is still unlocked, meaning it can still connect to other carriers, but apple requires the phone be activated to do so.

//Rob

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-20 18:03

MM, det hjälpte. Tack! Dock har jag en liten fråga, kommer SiMFree alltid finnas på mobilen för all framtid? Borta, men ändå finnas där. Jag menar.. jag restorade telefonen några gånger igår då det gick fel, och när jag skulle göra processen igen fick jag upp att telefonen redan vad unlocked, trots att jag hade restorat telefonen. Borde inte allt försvinna när man restorar? Det är bra, men då undrar jag.. hur blir det med andra metoder som låser upp telefonen, kanske de krockar med varandra och skapar irriterande problem för mig?

konstigt

jag har använt ipsf
nu kan jag inte uppdatera til1.1.1
fel kod -18
är det någon som vet hur jag löser detta

Ändrade rubriken, tänk på vilka rubriker ni skriver!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 01:42

Köpte 2 licenser precis när dom släppte programmet men har inte andvänt dom än nån som vet hur länge licenserna är giltiga?

Ursprungligen av Laroche:

Köpte 2 licenser precis när dom släppte programmet men har inte andvänt dom än nån som vet hur länge licenserna är giltiga?

Har du väl köpt licensen så är alla uppgraderingar fria enligt deras hemsida.

Senast redigerat 2007-10-21 10:19
Ursprungligen av heiko:

Har du väl köpt dem så gäller de för alla uppgraderingar enligt deras hemsida.

Någon som vet ifall det stämmer.........isåfall så är det ju värt 400 spänn

2. Is it resistant to updates?

While we have taken all possible measures to ensure that the phone will remain unlocked, we can only guarantee the current released versions of updates (up to and including 1.0.2). With any of these versions, even if the phone is fully restored, the phone will remain unlocked.
If an update is required, we will offer it for free IF we are able to provide it.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 10:22

Vet inte om jag var otydlig.
Jag har alltså 2 licenser som jag inte andvänt tänkte mer på om mit IMEI fortfarande finns kvar i deras bas och om licenserna fortfarande är giltiga iom det var över nån månad sen jag köpte dom.

Ursprungligen av Laroche:

Vet inte om jag var otydlig.
Jag har alltså 2 licenser som jag inte andvänt tänkte mer på om mit IMEI fortfarande finns kvar i deras bas och om licenserna fortfarande är giltiga iom det var över nån månad sen jag köpte dom.

Är du väl upplagd i databasen så bör IMEI nummerna finnas eftersom alla uppdateringar som sker i framtiden är kostnadsfria.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 11:38

Sweet blir nog till att uppdatera firmware idag då!

1
Bevaka tråden