Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som vågat testa "The iPhone VirginMaker"?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon här vågat testa denna metod ännu?:
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=12052

jag är tyvärr inte hemma hos mig själv nu och ska jag testa detta vill jag göra det via min egen dator.

Senast redigerat 2007-10-20 20:52
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 16:41

Håller på för tillfället, återkommer.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-20 16:48

Ja det fungerar!!! Jag hade 1.0.2 upplåst med anySim.

Först gjorde jag enligt instruktionerna i ovan nämda tråd, sedan uppgraderade jag enl. iNdependence instruktionerna och sedan körde jag senaste anySim verisonen. Allt fungerar perfekt! Bara installer.app kvar!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 16:58

själv hade jag pajjat min ssh så jag va tvungen att börja med en restore, WOHO!
sitter och ska stoppa in apptapp så ajg kan få mosa in bsdsubsystem nu

woho, lyckades fucka upp nått, restore igen mao, hehe.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-20 17:38

jag vill också testa

min mer datorkunniga vän kommer över ikväll. ska testa jag med.

Han har en oavsiktligen uppdaterad 1.1.1 och jag har en 1.02 som ska låsas upp..

Trodde att nyheten skulle finnas på ifun.se vid det här laget..

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-20 17:47

Haha go for it! Men det är ganska avancerat så man bör ju känna sig hemma i Terminalen etc.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 18:16

Hm, jag tror jag har gjort en tjock iPod touch av min telefon

den hittar inget simkort och det finns ingen info om "telefonen" i about

...verkar dumt, hehe

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-20 18:18

aj då.. mitt sim rapporterades som ogiltigt och det ville inte funka efter själva virginise processen men jag körde en restore så funkade det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 18:33

Det va att Comcenter inte startade va tvungen att starta den manuellt med -w

Lite kallsvettig blev jag allt där ett tag, hehe.

Vart hittar jag bäst info om att gå från 1.0.2 till 1.1.1 nu då?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-20 18:50
Ursprungligen av bonq:

Det va att Comcenter inte startade va tvungen att starta den manuellt med -w

Lite kallsvettig blev jag allt där ett tag, hehe.

Vart hittar jag bäst info om att gå från 1.0.2 till 1.1.1 nu då?

I iNdependence hjälpen står det hur man går till väga. Du ska alltså inte uppgradera helt sonika utan göra en pre 1.1.1 mojäng och sedan uppgradera. Detta gjorde inte jag så jag fick nedgradera igen

kneckenbauer: Nej, det behövs inte.

Ni som har testat detta nu, behövde ni AT&T sim kortet nån gång? bli lite sugen på att testa detta ikväll.

Hur är min upplåst?

Sitter framför min iphone som snart är 2 veckor, bästa telefonen/prylen jag någonsin ägt :), Men jag köpte den upplåst och på skrämen såg man endast de ikoner som finns på en låst telefon, om ni förstår vad jag menar.
Jag vill ta reda på hur min telefon är upplåst, vilke metod, finns det något bra sätt att ta reda på detta, förutm att kontakta säljaren, vilket jag försökt.

För som jag fattat det så måste man veta detta inför stundande uppgradering till 1.1.1.

Hoppas någon kan hjälpa mig!!!!!!!!!!!!!!!!

MVH

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-20 18:59

Det är nästan 100% säkert att han har använt någon form av gratis upplåsning (vilket gör den till tegelsten vid 1.1.1 uppdatering), det enda som inte är tegelstens skapande är iPhoneSimFree vilket kostar $49 per telefon vilket jag inte tror att han har betalat.

Du kan nog med lugn använda hackint0sh virginizer metoden, om du törs

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 19:05

Nu ska jag använda anysim 1.1 för att låsa upp den eller hur?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-20 19:06

Japps. Eller iPhoneSimFree

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 19:11

Here goes nothing, hehe.

Funkade ju bra, woho.

Hur får jag in installern i 1.1.1?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-20 19:23
Ursprungligen av bonq:

Here goes nothing, hehe.

Funkade ju bra, woho.

Hur får jag in installern i 1.1.1?

Gick allt som det skulle? Gick du från 1.0.2 till 1.1.1?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 19:33

Japp allt gick som det skulle. Det är ju inte något för "the faint hearted" att ge sig på asså. Man måste allt vara rätt van vin *nix för att inte känna sig helt jävla lost.

Det jag inte fattar nu är att jag drog in nullrivers installer, men den fattar inte att den ska upgrade'a sig till 3.0 :\

Update: Efter lite mipplimupp så fick jag det att funka med.

All done! mao

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-20 19:39
Ursprungligen av bonq:

Japp allt gick som det skulle. Det är ju inte något för "the faint hearted" att ge sig på asså. Man måste allt vara rätt van vin *nix för att inte känna sig helt jävla lost.

Det jag inte fattar nu är att jag drog in nullrivers installer, men den fattar inte att den ska upgrade'a sig till 3.0 :\

Update: Efter lite mipplimupp så fick jag det att funka med.

All done! mao

Jag klarar nog av guiden, men jag förstår när uppdateringen till 1.0.2 görs. Jag menar.. när du gör guiden är ju fortfarande mobilen på 1.0.2 eller hur, när görs uppdateringen?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-20 19:50

Uppdateringen gör man genom att köra pre upgrade i independence, sen upgrade som vanligt med itunes. Sen får man jailbreak'a med independence igen och installera anysim och köra den.

sen är man klar....*puuh*

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-20 22:32

Allt görs i 1.0.2, det guiden gör är att den gör om basebandet till så det var från början, när luren var ny.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-20 23:34

Jag verkar vara den enda som haft strul med att aktivera efter uppgraderingen till v1.1.1.

Hur gjorde ni andra?

Hade ni ert vanliga SIM-kort i, gjorde pre-upgrade, uppdaterade i iTunes och sen activate och sen jailbreak i iNdependece?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-21 00:01

NJae.. iNdependece gör jailbreak före den aktiverar när det gäller 1.1.1 och den återgår inte till jail efter aktivering som 1.0.2 gör.

Det är en massa prat nu om att den här metoden inte reparerar "seczone" utan inför en massa nollor istället.

Nån som har någon tanke kring detta? Själv vet jag inte vad det innebär.

PS. nån moderator får gärna ändra titeln på den här tråden då den är ganska missvisande numera, "The iPhone VirginMaker?" kanske?

Ursprungligen av kneckenbauer:

Det är en massa prat nu om att den här metoden inte reparerar "seczone" utan inför en massa nollor istället.

Nån som har någon tanke kring detta? Själv vet jag inte vad det innebär.

Det här skulle jag också vilja veta mer om. Finns det någon risk att man sabbar beyond repair? Påverkar det nästa fw-uppdatering osv.?

Nu är jag äntligen hemma hos mig sjävl och har just kört igenom detta, de va helt klart lite svettigt. Telefonen låste sig helt efter jag tryckt OK när IPSF va klart, vart tvungen att hålla inne sleep/wake och home å sen starta igen, sen funka allt som de skulle.

Vilka av alla filer man har laddat upp till telefonen kan man ta bort nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-21 21:16

Fick du oxå den här siten att fungera som dom refererar till??

http://129.21.116.152:49973/seczones/011245000012345.bin

Den är stendöd för mig, och det där är väl ändå ett av dom viktigaste stegen för att reparera seczonen?

Yes den siten fungerade, om du testar att bara gå in på http://129.21.116.152:49973/ så ser du att den är uppe.

Sen måste du köra IPSF steget innan du kan ladda hem din .bin fil. Den genereras nämligen när du kör iPhoneSimFree, därför går den inte att hämta innan du kört de steget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-23 16:41

Jag har kört hela grejen från en unlocked 1.02 (anysim 1.02) och återställt den till "oskuld" och uppdatterat till 1.11 och låstupp med anysim 1.11. Gick kanon visst vardet en hel del saker att göra men gick utan större problem.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-23 17:00

Problemet är att seczonen skrivs över (tror jag) vilket inte är bra. Det kommer göra tegelstenar av telefonen när bootloadern uppdateras. Spara därför imei.bin filen för säkerhets skull, jag är tyvärr inte säker på att det hjälper ändå :(. Undvik denna metod tills dess att Dev teamet har släppt sin virginizer.

1
Bevaka tråden