Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SummerBoard och andra mods BILDER

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu börjar saker klarna för mig.
Har lyckats lägga in Mail, Notes, Weather och Maps. So far so good.
Men jag tror att mina inställningar för Mailen i Tocuhen är fel. Hur kan jag ändra dem?
Kan inte Touchen synca inställningarna med mitt inställda Mail-konto i datron?

Edit:
Never Mind - kom på att det finns något som heter Inställningar.!!

Halloween temat jag kör med nu:

  • Medlem
  • 2007-10-23 17:18

Jag förstår inte riktigt, du skrev att det bara var en rolig grej. Menar du att du bara har lagt in en bild på din touch och sedan fotat den eller är det en app du har tankat som är till iphone som fungerar till touchen men det inte går att ringa?

(Blev en redigt lång medning, hoppas du klarar av att läsa ändå

Summerboard (Inactive)

Längst ner där man ser vilken version av summerboard man har står det inom parentes (inactive) Hur kommer det sig!?

Inga inställningar som jag gör, themes mm, fungar...! Har den senaste versionen.

FW 1.1.1

Vad göra!?

Ikonerna sparas som PNG-filer i varje programs .app-paket och heter vanligtvis icon.png. Men det finns undantag; t.ex. för musik-knappen där den istället heter icon-AudioPlayer.png.

Bara byt ut png-filerna så ska ikonerna ändras också. Dock kan du inte öppna originalikonerna i t.ex. preview eller någon annan bildvisare utan att först konvertera dem lite. Åt andra hållet krävs dock ingen konvertering.
Kika här angående den biten: http://www.cyberhq.nl/2007/07/05/iphone-png-fixer-upper.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-13 14:01

Mail !

Hallå!
Alltså finns mail.app någonstans installern eller nån source ?
Vill inte krångla med jailbreak om man nu får säga så, det verkar ju enkelt men orkar bara inte..

Hur ska du få in installern om du inte jailbreakar?

Jailbreaka måste man göra för att kunna installera Installer.app. Mail (Apples som kommer med iPhone) kan man bara få från en iPhone. Den finns inte tillgänglig någon annanstans.

Vet inte om det finns en tredjeparts mailklient för iTouch/iPhone. Har inte sett någon i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 09:25

jailbreaka din ipod, lägg till http://repo.us.to i sources i Installern. gå till kategorin iPhone 1.1.1 Apps for iPod Touch om du har firmware 1.1.1, eller gå till iPhone 1.1.2 Apps for iPod Touch om du har firmware 1.1.2. installera mobile mail prep, och installera efter det apple mobilemail. tadaaa!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-16 20:05

ja, men alltså jag har gjort en jailbreak från ipoden. (jailbreak.com)
Så jag har installern och hiskelit massa program.
Men måste jag alltså jaillbreaka genom datorn för att få mail programmet som Maxxus har i sin dock ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-16 20:07

JAHA! läste ditt svar nu micke..
Tack som fan !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-11 17:48

Här är min homescreen.
Har ändrat tema och bytt ikoner på några stycken.

Bevaka tråden