Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den stora miditemplate-tråden

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-22 13:33
Ursprungligen av moogpower:

Ingen som kan uttala sig ang. ovanstående..?

Hmmm...körde polarens Matrix-1000 från BCR2000 innan han sålde den, men jag vill minnas att den hostade och hackade och hade sig. Midiimplementationen i Matrix1000 verkade inte vilja samsas riktigt...? Kan kolla om jag har templaten kvar dock...

...och MKS-50 är väl rackversionen av Juno-1/2? Har ingen färdig template, men om midit funkar lika som en JX8p så var det visst nåt vajsing med special checksum på sysexet...? Har ingen juno-1/2/mks-50 att experimentera med tyvärr...

Ursprungligen av kroffe:

Hmmm...körde polarens Matrix-1000 från BCR2000 innan han sålde den, men jag vill minnas att den hostade och hackade och hade sig. Midiimplementationen i Matrix1000 verkade inte vilja samsas riktigt...? Kan kolla om jag har templaten kvar dock...

...och MKS-50 är väl rackversionen av Juno-1/2? Har ingen färdig template, men om midit funkar lika som en JX8p så var det visst nåt vajsing med special checksum på sysexet...? Har ingen juno-1/2/mks-50 att experimentera med tyvärr...

Ok, Tack Kroffe för någon input i frågan.
Alltså inte ingen klockren controller där heller. Hmm...
Eller snarare svåra/MIDI-buggiga maskiner att få att fungera klockrent med en extern controller.

Tillbaks till mjukvaroeditorerna igen för 28:e gången, suck...

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-18 16:47

Jag har inte fattat hur man får prutt-bcr att ta emot dumpar!!!

och så har jag lagat en ratt som gick av, det blev skitbra med en tändsticka, ska klutta på lite lim..

Bevaka tråden