Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

låst till ett sim kort!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-22 08:36

låste upp min iphone med anysim för par veckor sedan när ja fick den. funkar kanon bra me mitt telia kort sedan dess.. men i helgen va ja över till oslo par dagar o då skulle ja slänga i mitt norska kort i den tänkte ja. men de gick ju inte. är de så att den nu är låst till bara telia eller?

och finns de nån lösning på det? vill kunna använda flera olika sim kort!

/Marcus

Kan det vara så att du glömt lägga in lockdown-filen?

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-22 13:37

mycket möjligt. ja la in anysim filen o körde den. sen va den upplåst o ja tänkte inte mer på det förrns ja kom till oslo o märkte att bara mitt telia kort funkar!

va e de för fil o vart finns den? o vart lägga man den?

Det brukar stå i instruktionera. Vilken guide använde du?

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-22 14:05

oj de minns ja inte. har för mig ja va inne på deras sida o tog hem deras fil o sen körde den! va inne på flera sidor innan o letade också

Ok, de flesta brukar ju välja en guide och följa den för upplåsningen, eftersom det brukar vara många steg och inte värt att missa något på vägen (varav lockdown brukar vara en del av vissa guider). Är det en 1.1.1-telefon eller en 1.0.2-telefon du låst upp?

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-22 19:31

1.0.2 som ja råkade göra till 1.1.1 o som sen ja tog ner till 1.0.2 o låste upp den..

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-22 20:24

går det att göra om allt så den funkar me fler olika sim kort?

Ursprungligen av Hellstrom:

går det att göra om allt så den funkar me fler olika sim kort?

Jag vet inte om det går att göra om (men jag antar det), vanligtvis så fixar man det direkt redan när man låser upp den första gången, om man följer en vettig guide, för det ingår som ett av stegen i en upplåsning. (Vår egen Deputy på forumet fick samma problem för att han var lite otålig ).

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-23 20:47

nu funkar de helt plötsligt att använda andra kort också. vette fan varför de inte funkade förut! nu e de bara youtube som ja inte kan använda. samt att de vore kul o få upp den till 1.1.1 o kunna ringa me den.

1
Bevaka tråden