Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett sms har hängt min iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 12:08

Fick alldeles nyss ett konstigt sms som var fylld med konstiga bokstäver/siffror. Såg det i "preview-fönstret" innan jag ens öppnat knapplåset.

Nu står det att jag har ett oläst sms och om jag går in på sms-applikationen laddar det en stund och sen blir jag utkastad, tillbaka till huvudmenyn.

Hjälp, hur ska jag göra? Kommer ju inte ens in där för att kunna ta bort sms:et. Går det att koppla upp sig via SSH och ta bort specifika sms? Eller kan man nollställa inkorgen på något annat sätt? Får panik...

Tacksam för all hjälp!

/ wiggen

Du har inte läst min tråd om hur man skapar en bra rubrik va?

http://www.99.se/iphone/227242-skriv-baettre-rubriker.html

Ang ditt probleem, har du provat att starta om telefonen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 12:30

Okej, förlåt att för att jag använde ordet hjälp – kan ju bero på att det är just hjälp jag behöver och en lätt panikkänsla infunnit sig när min telefon inte fungerar. Läste reglerna nu och kan dom till nästa gång jag postar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 13:46

... och nej, det hjälpte inte att starta om telefonen/få ett nytt sms/synkronisera/...

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-22 14:28

SSHa till iphonen,
ta bort /var/root/Library/SMS/sms.db (då förlorar du alla SMS)
eller du kan öppna databasen med SQlite Admin (sqliteadmin.orbmu2k.de) för att ta bort det specifika meddelandet.

detta ämna har diskuterats flera gånger förut...:p

Ursprungligen av zeba:

SSHa till iphonen,
ta bort /var/root/Library/SMS/sms.db (då förlorar du alla SMS)
eller du kan öppna databasen med SQlite Admin (sqliteadmin.orbmu2k.de) för att ta bort det specifika meddelandet.

detta ämna har diskuterats flera gånger förut...:p

Om det är så att alla sms ligger i en okrypterad datasbas, borde det då inte vara ganska enkelt att skapa en applikation för att köra i iPhone för att komma till rätta med de brister iPhones egna smshantering har, ex att kunna ta bort enskilda sms?

Ursprungligen av Jacob Tallberg:

Om det är så att alla sms ligger i en okrypterad datasbas, borde det då inte vara ganska enkelt att skapa en applikation för att köra i iPhone för att komma till rätta med de brister iPhones egna smshantering har, ex att kunna ta bort enskilda sms?

Jo, något av SMS-projekten borde enkelt kunna lägga till det (om det nu inte redan har dykt upp. Jag har lite dålig koll just nu).

ArabicSMS
ChinSMS
aSMS

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 14:30

Supertack, ska genast prova det! Sorry för att jag inte kollade upp vad som skrivits här på forumet förut, fick panik helt enkelt!

1
Bevaka tråden