Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför föra över musik från bara en dator?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 21:37

Otroligt irriterande!!! Jag försöker föra över musik från min portabla G4 efter att ha gjort den ursprungliga syncningen med min iMacG5. Då säger iTunes att det inte går. Att jag får välja EN och endast EN dator från vilken jag kan föra över musik. Försöker jag dra över låtarna manuellt som till iPoden händer ingenting. Va f-n! Är man låst till en dator med iPhone? Det är ju helt otroligt korkat! Är det något jag glömt? Går det att komma förbi det här på något sätt? Jag hittar inget alternativ i iTunes för att föra över låtar manuellt (som iPod som sagt). Men det BORDE väl finnas, eller?
/Lars

  • Medlem
  • 2007-10-22 21:44

Det är inte tänkt att fungera, men det finns säkert nåt hack nånstans som löser det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-22 22:10

Men det är ju otroligt fånigt! Varför kan man undra? Skall man tillslut bara kunna föra över musik direkt från iTunes store??? Jag har så svårt att förstå logiken. Men ett hack vore välkommet. Anyone?
/Lars

  • Medlem
  • 2007-10-22 23:08

Hur byter man dator att synka mot? Man måste väl i alla fall kunna välja bort den dator man från början använde? Låt var aatt musiken raderas, men jag vill inte ha jobbdatorn som enda synkningsmöjlighet...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-23 10:39

Det går inte att synca med flera datorer, iphonen funkar som ipod shuffle på den punkten. Så vitt jag vet går det inte heller att komma runt det för iphonen. Vilket går med shufflen. Men visst kan du byta vilken dator det ska syncas med, koppla den till en ny och den frågar om du vill ta bort och synca med denna istället.

Det enda som finns är ett program som "byter" vilken dator som det ska syncas med, finns i installern nånstans. Inte provat, läste lite verkade inte bra heller.

Däremot går det att synca olika saker med olika datorer tex musik med en, contacts med en annan etc.

När jag kopplade in min iPhone till min bärbara frågade deon om jag ville Slå ihop biblioteken och synka med min bärbara ( ta bort och synka fanns också som alternativ)

  • Medlem
  • 2007-10-23 12:22

riktigt kasst system. Finns någon som heter swaptunes vet jag, prova det. Eller så för ni över all musik på en dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-23 18:16

JGG - Swaptunes verkar ju helt perfekt, även om man får två musikbibliotek, men det skulle jag kunna leva med. Är det något du testat?

1
Bevaka tråden