Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VAR kan jag låsa upp iPhone?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har läst en del om HUR man låser upp iPhone men om man är som jag som inte är speciellt duktig på datorer, inte har en mac och inte orkar sätta mig in i hur jag låser upp iphonen. Vart kan jag då vända mig?

Jag får 2st iphones i slutet på veckan som jag vill låsa upp, var kan jag få detta gjort?

Tacksam för svar.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-22 21:15

Det finns inget serviceställe i Sverige som låser upp och anpassar dina importerade iPhones, tyvärr. Inte förrän de lanseras i Sverige. Enda sättet om du ej gör det själv, är att någon du känner fixar det. Eller om du besöker de regelbundna MacPub-träffarna som de har i många städer i Sverige. Håll utkik i så fall här på forumet. De kommer regelbundet.

Pubträffarna? Hur vanliga är dom då? Kanske inte för ofta antar jag.

Kanske någon som har låst upp en iphone och kan låsa upp mina 2 också? Kontakta mig isåfall.
Jag antar att dom är 1.1.1 eftersom dom är helt nyinköpta denna vecka.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-22 22:04
Ursprungligen av Hankxter:

Pubträffarna? Hur vanliga är dom då? Kanske inte för ofta antar jag.

Kanske någon som har låst upp en iphone och kan låsa upp mina 2 också? Kontakta mig isåfall.
Jag antar att dom är 1.1.1 eftersom dom är helt nyinköpta denna vecka.

Om eller hur ofta det förekommer MacPub, beror på vilken stad du bor i. Efterlys här om att du behöver hjälp och om någon vänlig person kan hjälpa dig med detta.

Finns nog många som gärna hjälper till. Hade ju varit trevligt att ha en pubträff där de som vill ha hjälp med att låsa upp sin iPhone kan komma så hjälper vi varandra. Är ju lite svårt/nervöst första gången då man mest fumlar runt utan att riktigt veta vad man sysslar med.

Jag bor i Stockholm så bäst för min del vore ju att ses här.

Känner precis så också, jag kommer börja pilla på iphonen och göra något så kan jag inte återställa det, sedan så står man där med en stor klump i fickan som bäst fungerar som dörrstop eller något sånt.

Men om någon vänlig själ vill mötas upp så man kan låsa upp mina två telefoner kan jag erbjuda en slant för det...

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-23 12:24
Ursprungligen av Hankxter:

Jag bor i Stockholm så bäst för min del vore ju att ses här.

Känner precis så också, jag kommer börja pilla på iphonen och göra något så kan jag inte återställa det, sedan så står man där med en stor klump i fickan som bäst fungerar som dörrstop eller något sånt.

Men om någon vänlig själ vill mötas upp så man kan låsa upp mina två telefoner kan jag erbjuda en slant för det...

Håll koll på underforumet "MacPub och lokala aktiviteter". Där flaggar man för dessa MacPub-tillfällen. Finns säkert inom Sthlm:s området.

Nästa macpub är ju i december!

Det måste ni ju förstå som redan har iphone att jag aldrig kommer kunna ha 2st telefoner liggandes hemma så länge utan att pilla sönder dom...

Nej, måste komma på någon lösning på det här. Ingen som känner någon som kan det här och vill ha en slant som tack för hjälpen?

Om du är för för lat för ens orka låsa upp dom själv kan du lika gärna lämna tillbaka dom, det krävs en hel del hack och pill EFTER att du låst upp den också (enligt vad jag tycker), så du kan lika gärna sätta dig ner en dag och lära dig.

Jo det förstår jag också, och jag lovar dig, sitta och pilla och hålla på med telefonen kommer jag göra men som det ser ut nu kan jag ju inte låsa upp den helt med en "windows" dator vad jag har förstått? Måste man inte ha en Mac för att kunna göra en fullständig upplåsning av telefonen?

Som sagt, det är en högst förvirrande djungel av program och guider där ute så man vet ju inte vad eller vilken man skall använda... Speciellt inte för oss windows användare...

iPhoneSimFree har en guide för Windows som du borde prova, men du måste också betala för licensen på $60 men dollarkursen är så låg så det är helt okej pris.

http://freeouriphones.com/howoto.html

Om det är fortfarande 1.0.2 lurar kan du använda dig utav iFuntastic som nu har släppt en version som är kompatibel med 1.1.1

Här är länken.

1
Bevaka tråden