Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker guide för att få in installer.app på 1.1.1

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Låste upp min 1.1.1 under natten genom att använda diverse olika guider. Allt funkar kanon men jag har fortfarnade inte fått klarhet i huruvida det är möjligt att lösa problemet med igenkänning av svenska telefonnummer, få bort den engelska ordlistan osv osv.

Det var relativt enkelt att låsa upp luren med hjälp ifrån bla jonis76 fina guide. Men nu återstår alltså att få in resten, förslagsvis swephone. Här hittar jag dock inga guider och får ingen klarhet huruvida det går att instal

lera Installer.app på 1.1.1 och hur man isf gör för att få in det. På ifun siten så sluter guiden med "OpenSSH från Installer.app är installerad (om du inte förstår vad det innebär bör du inte gå vidare med denna guide).

Vore dunder om någon hade någon länk till hur man installerar Installer.app på en 1.1.1 så att jag kan gå vidare med guiden i från swephone.

Det har även snackats en del om att det går att ändra lite i koden för att få fram internationella instllningar men jag har inte sett någon utförlig guide. Någon som vet var man kan hitta en?

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • 2007-10-23 11:43

Än så länge måste du göra detta manuellt med hjälp av Cuberduck eller likn.
Problemet jag har haft är att inte uppkopplingen fungerar efter jag uppdaterade.
Och nya installer har inte kommer med en apptapp funktion ännu, så man får väl invänta detta. Jag har försökt med denna guide men utan framgång. http://modmyiphone.com/wiki/index.php/Dev_Team_Installing_SSH_1.1.1_OSX

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-23 11:47

har fått igång 1.1.1 nu även lagt in så jag fått in international.
Så här fick jag in international utan swephonefilerna
http://niw.at/articles/2007/10/13/en...ngs-on-iphone/

Ladda hem app installer högerklicka på skivabilden välj visa innehåll leta upp appinstaller
grå med rund ring öppna independence kolla att du är jailbroken gå till customize add för över app installer ikonen klart.

Ursprungligen av Laroche:

har fått igång 1.1.1 nu även lagt in så jag fått in international.
Så här fick jag in international utan swephonefilerna
http://niw.at/articles/2007/10/13/en...ngs-on-iphone/

Ladda hem app installer högerklicka på skivabilden välj visa innehåll leta upp appinstaller
grå med rund ring öppna independence kolla att du är jailbroken gå till customize add för över app installer ikonen klart.

Fick du även +46 nummer att funka med international?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-23 14:16

Jag tor det har inte tänkt på det faktiskt.Men det gick sjukt smidigt att lägga in det iaf.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-23 21:40

Måste bara slå ett STARKT slag för iFuntastic...SJUKT bra program, har ni en iphone och en mac Måste ni skaffa det! Underlättar allt, och lite till. Plus att det är lättanvänt som f-n. Inbyggd texteditor så du kan editera filer. Flytta om ikoner som du vill ha dem direkt på dataskärmen, och ändringarna dyker upp på iphonen, dragndroppa ringsignaler, och mkt mkt mer.

HAr installerat installer.app på luren och uppdaterat den men openssh kommer inte upp i listan över tillgängliga apps att installera..

Någon som har nå bra ideer? Måste ju få in openssh för att kunna köra swephone.

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-23 22:21

Har du installerat community sources?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 23:30
Ursprungligen av osstools:

HAr installerat installer.app på luren och uppdaterat den men openssh kommer inte upp i listan över tillgängliga apps att installera..

Någon som har nå bra ideer? Måste ju få in openssh för att kunna köra swephone.

Tacksam för svar.

Om du har problem med installer.app

Installera SSH via iNdependence, sen anslut till telefonen med Cyberduck och ta bort katalogen Installer i /var/root/Library/ Starta om iPhone.

Sen kan du ta ner Community Sources i installer.app.

Perfekt! Då har jag något att gå på! Skall köra igång ikväll och så får vi helt enkelt hoppas på det bästa.

Tack!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-24 00:09

Vart får jag tag på Install.app filen, på deras sida står det att den inte stödjer 1.1.1 än. Berätta.

Ursprungligen av joakimd:

Vart får jag tag på Install.app filen, på deras sida står det att den inte stödjer 1.1.1 än. Berätta.

http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/UIKit_Based_Applications#Application_Installers

här har du den. funkar för 1.1.1

sen är det bara att göra som Laroche beskrev. efter detta får du först installera Community Services. när det är gjort så dyker det upp en jävla massa fler apps. en av dessa är OpenSSH. jag var dock tvungen att installera BSD Subsystem innan jag kunde installera OpenSSH.

när således OpenSSH är inne så kan man sätta igång att köra swephone. viktigt här är att guiden som finns hos swephone är för 1.0.2 och om du sitter på en 1.1.1 så skall du isf hoppa direkt till punkt 8 i guiden.

well, well. hoppas det funkar.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-24 00:37
Ursprungligen av osstools:

http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/UIKit_Based_Applications#Application_Installers

här har du den. funkar för 1.1.1

sen är det bara att göra som Laroche beskrev. efter detta får du först installera Community Services. när det är gjort så dyker det upp en jävla massa fler apps. en av dessa är OpenSSH. jag var dock tvungen att installera BSD Subsystem innan jag kunde installera OpenSSH.

när således OpenSSH är inne så kan man sätta igång att köra swephone. viktigt här är att guiden som finns hos swephone är för 1.0.2 och om du sitter på en 1.1.1 så skall du isf hoppa direkt till punkt 8 i guiden.

well, well. hoppas det funkar.

DirektURL?

Ursprungligen av joakimd:

DirektURL?

http://www.nullriver.com/~zigzag/AppTappInstaller.zip

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-24 12:14

Packa upp och navigera sedan till \AppTappInstaller\AppTapp Installer.app\Contents\Resources

där ligger installer.app

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 13:03
Ursprungligen av Jetwash:

Packa upp och navigera sedan till \AppTappInstaller\AppTapp Installer.app\Contents\Resources

där ligger installer.app

Detta verkar kul, det ska jag prova ikväll. Nu när man fått igång SSH via CyberDuck. Dock hade det ju funkat annars med iFuntastic, som var räddaren i nöden då SSH/CyberDuck inte funka efter 1.1.1-uppgraderingen...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-24 13:19
Ursprungligen av Reisan:

Detta verkar kul, det ska jag prova ikväll. Nu när man fått igång SSH via CyberDuck. Dock hade det ju funkat annars med iFuntastic, som var räddaren i nöden då SSH/CyberDuck inte funka efter 1.1.1-uppgraderingen...

Dra över den med iNdependence 1.2.5 istället..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 22:44
Ursprungligen av Jetwash:

Packa upp och navigera sedan till \AppTappInstaller\AppTapp Installer.app\Contents\Resources

där ligger installer.app

Skulle testa detta nu. Har laddat ner filen. Och anslutit till iPhonen via SSH/CyberDuck. Dock hittar jag inte sökvägen som du anger ovan. Var i iPhonens mappstruktur ska jag lägga filen?

Edit: Sökte lite hastigt och fatta att jag kunde använda Independence och köra in Installer via Customize...

  • Medlem
  • 2007-10-24 22:53
Ursprungligen av Reisan:

Skulle testa detta nu. Har laddat ner filen. Och anslutit till iPhonen via SSH/CyberDuck. Dock hittar jag inte sökvägen som du anger ovan. Var i iPhonens mappstruktur ska jag lägga filen?

installer.app lägger du i applications direkt under /

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 22:57
Ursprungligen av kato:

installer.app lägger du i applications direkt under /

Ok, sökte hastigt på forumet. Och insåg att jag kunde använda Independence och gå via Customize och välja Installer-filen. Så det funka bra.

Tack för tipset om andra sättet.

  • Medlem
  • 2007-10-24 17:13

Något märkligt har hänt, uppdaterade min installer till 3.0b4 när jag körde FW1.0.2 sedan har jag nu installerat FW1.1.1 och tänkte inte riktigt på vad jag gjorde så la in den gamla installer.app under applications så nu har jag den gamla installer fast i själva programmet så står det att jag har den nya och det går inte att köra reinstall.
Hmm... vet inte om jag förklarade så bra, men finns det nått sätt att ta bort allt som har med installer att göra(inklusive det som är installerat via installer) och börja om?

*edit*
det löste sig genom att ta bort mappen Installer under /var/root/Library/
som jetwash påpekade högre upp i tråden, fick sedan förfrågan om uppdatering av installer när jag startade det nästa gång.

Senast redigerat 2007-10-24 18:11
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 23:02

Hm? Jag starta om telefonen. Och ser en ikon med ett papper, penna och linjal som formar bokstaven A. Och det står AppTapp Installer. När jag trycker på den så förstoras bilden över hela skärmen. Sen händer inget... Ska det vara såhär?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 23:07
Ursprungligen av Reisan:

Hm? Jag starta om telefonen. Och ser en ikon med ett papper, penna och linjal som formar bokstaven A. Och det står AppTapp Installer. När jag trycker på den så förstoras bilden över hela skärmen. Sen händer inget... Ska det vara såhär?

Ladda hem app installer högerklicka på skivabilden välj visa innehåll leta upp appinstaller
grå med rund ring öppna independence kolla att du är jailbroken gå till customize add för över app installer ikonen klart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 23:14
Ursprungligen av Laroche:

Ladda hem app installer högerklicka på skivabilden välj visa innehåll leta upp appinstaller
grå med rund ring öppna independence kolla att du är jailbroken gå till customize add för över app installer ikonen klart.

:"> Den biten hade jag missat. Nu funka det.

Ok funkar detta även om man kör 1.1.3

1
Bevaka tråden