Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail stödjer nu IMAP på iPhone!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Engadget Mobile rapporterar att Google's Gmail nu stödjer IMAP:
http://www.engadgetmobile.com/2007/10/24/gmail-goes-imap-finally-your-mobile-email-client-and-gmail-fall-i/

Google har en speciell hjälpsida för att få igång IMAP på iPhone:
https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77702&disablechatbrowsercheck=1

Äntligen säger jag bara!

Senast redigerat 2007-10-24 09:31

Det står att man måste aktivera IMAP på sitt Gmail konto, men det alternativet finns inte för mig.

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77695

UPDATE: IMAP alternativet verkar vara på prov, eftersom inte alla har det alternativet, så vi får vänta på mer information.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-24 09:42

Jag har tillgång till IMAP, anledningen kan dock vara att jag var tidigt ute med mitt konto..

För er som undrar hur det ska se ut:
http://myskitch.com/mike/gmail_-_inbox__1990_-20071023-222113/

Skumt, jag var en av dom första i Sverige som hade Gmail Men jag antar att dom har på test nu och ser hur det funkar.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-24 09:51
Ursprungligen av wunderbaren:

För er som undrar hur det ska se ut:
http://myskitch.com/mike/gmail_-_inbox__1990_-20071023-222113/

Skumt, jag var en av dom första i Sverige som hade Gmail Men jag antar att dom har på test nu och ser hur det funkar.

Mitt äldsta mail är från 9e September 2005 och som sagt så fungerar IMAP.
Någon som har äldre ett äldre konto som IMAP inte fungerar på?

Ursprungligen av zulee:

Mitt äldsta mail är från 9e September 2005 och som sagt så fungerar IMAP.
Någon som har äldre ett äldre konto som IMAP inte fungerar på?

Mitt äldsta är 2005-05-17 och det funkar inte för mig.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-10-24 10:06
Ursprungligen av wunderbaren:

Mitt äldsta är 2005-05-17 och det funkar inte för mig.

Hmm, då måste det vara någon annan typ av urval..
För övrigt så fungerar det bra med min SE p1i.

De tycks alltid släppa funktionerna i slumpmässig ordning, så det är bara att hålla ut - det kommer

Ursprungligen av Christofer:

De tycks alltid släppa funktionerna i slumpmässig ordning, så det är bara att hålla ut - det kommer

Vi får se hur det går under dagen Jag tror samma, alla kommer få det så småningom, dom släpper väl det i travar så trycket inte blir för stort.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-24 17:32
Ursprungligen av Patrik D:

För er som undrar hur det ska se ut:
http://myskitch.com/mike/gmail_-_inbox__1990_-20071023-222113/

Skumt, jag var en av dom första i Sverige som hade Gmail Men jag antar att dom har på test nu och ser hur det funkar.

Vilken färsking mitt äldsta mail är från 2004-10-17 ska kolla om jag får igång mitt.

Ursprungligen av Patrikg:

Vilken färsking mitt äldsta mail är från 2004-10-17 ska kolla om jag får igång mitt.

<OT> Hehe, färsking kan du vara själv, mitt äldsta är från 2004-09-07 </OT>

Äntligen! Fast jag inte har en iPhone så är detta goda nyheter, utmärkt när man använder webdelen på jobbet och Apple Mail hemma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 10:21

Jag kan heller inte ställa in IMAP, och mitt äldsta mail är ifrån 2005-02-17.....
Jag minns att det tog ett tag innan jag fick stöd för chatten också...

Vill ha IMAP nu till min iPhone!!

//S

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-10-24 12:11

Ställ om er G-mail till Engelska (US) så får ni nog tillgång till IMAP

Ursprungligen av Okire:

Ställ om er G-mail till Engelska (US) så får ni nog tillgång till IMAP

Vissa av mina konton har fått IMAP och jag kör US på alla, så de är helt enkelt inte klara ännu.

Ursprungligen av Okire:

Ställ om er G-mail till Engelska (US) så får ni nog tillgång till IMAP

Detta fixar inte problemet för alla, en del har helt enkelt inte fått det ännu.

Nån annan som har sett en rejäl ökning av utrymmet? Jag har 4.3 GB i skrivande stund Använder 2%.

Ursprungligen av wunderbaren:

Nån annan som har sett en rejäl ökning av utrymmet? Jag har 4.3 GB i skrivande stund Använder 2%.

För ca två veckor sedan drog de upp takten man för mer utrymme. Räknade fram att de ökar ca 130 MB/dygn, inte helt fel

Mer info finns på Googles blog.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-24 12:50

Jag fick imap när jag bytte till engelska, gissar att de sidorna inte är översatta ännu.

US English måste det vara.

Senast redigerat 2007-10-24 13:07
  • Medlem
  • Habo
  • 2007-10-24 12:59

Kör POP Gmail till min iPhone nu.
Kan ingen förklara fördelen med IMAP ? Jag vet inte vad det är

Ursprungligen av soft:

Kör POP Gmail till min iPhone nu.
Kan ingen förklara fördelen med IMAP ? Jag vet inte vad det är

Till skillnad mot POP-konton där e-posten hämtas hem till e-postprogrammet och hanteras lokalt på datorn så låter IMAP breven administreras på e-postservern. Med andra ord, läser du ett brev i din e-postklient så markeras det även som läst i Gmail, och tvärt om. Flyttas ett brev via Gmail så flyttas det även i klienten, osv. Detta innebär också att man kan ha flera e-postklienter anslutna till samma konto utan att det blir osync med lästa/olästa/flyttade brev som det blir med POP.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-10-24 13:38

iPhone iPhone iPhone...

Kanske har detta i stället med släppet av Leopard med nya Mail.app att göra?
Själv ser jag nu en återgång till Mail.app från Mailplaine vid horisonten! Gött!
/M

Wow, detta är en stor nyhet, IMAP för Gmail har varit en mycket önskad funktion minst sagt. Och man kanske borde haft en separat tråd om det, för Nyheten är inte att Gmail stödjer IMAP för just iPhone utan att dom stödjer det överhuvudtaget.

Ursprungligen av Adrian B:

Wow, detta är en stor nyhet, IMAP för Gmail har varit en mycket önskad funktion minst sagt. Och man kanske borde haft en separat tråd om det, för Nyheten är inte att Gmail stödjer IMAP för just iPhone utan att dom stödjer det överhuvudtaget.

Jo, det är en bra idé, denna tråd var egentligen bara för just Gmail och iPhone.

Ursprungligen av wunderbaren:

Jo, det är en bra idé, denna tråd var egentligen bara för just Gmail och iPhone.

Fixat: Gmail får IMAP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 15:28

För er som inte fått det att fungera än. Prova att byta språk till Engelska (USA) under inställningar. Logga därefter ut och logga in igen. Nu borde IMAP synas i Inställningarna.

Ursprungligen av kia2:

För er som inte fått det att fungera än. Prova att byta språk till Engelska (USA) under inställningar. Logga därefter ut och logga in igen. Nu borde IMAP synas i Inställningarna.

Detta har redan skrivits, och det löser inte problemet för alla.

Det kommer att ta en tid innan alla får det, om någon dag har säkert alla fått det.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-10-24 16:33

Jag tror Google har två eller tre servrar för att hantera e-post. Det är säkert därför det dröjer...

Bevaka tråden