Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem blir först att få Leopard?

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-24 21:54

Oroa er inte! Det står på deras sida att det kommer levereras den 26:e på fredagen. Det står klart och tydligt på deras sida.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=7FD5D34F&fnode=home&nplm=MB021

"Förbeställ idag för leverans 26 oktober"

Din Apple-beställning xxxxxxxx har skickats

Fick mail idag kl 21:51

Tjoho!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-24 21:57

Jag har inte varit med om en del releaser inom andra saker, spel, filmer och annat. Och där har det alltid varit så att har man förbokat så får man den samma dag som releasedatumet är. MEN då har det också varit så att releasedatumet har varit den dagen... alltså ingen speciell tid. Rent teoretiskt så blir det väll 00.00.

Men tittar man då på Apples "sätt" att tiden är 18.00 då är det helt omöjligt att skicka det så att folk har det den dagen men efter klockan 18.00. För som en del har sagt att budfirmor kör inte så länge. Jo dem har jour men de ligger inte o kör rundor med Mac OS X då iallafall.

Så kontentan av alla spekulationer blir att OM Apple är hårda på att ingen ska ha det innan 18.00 då kommer ni som förbeställt det via nätet få det någongång nästa vecka.

Personligen tycker jag att Apple borde ha gjort att alla som e "snälla" att förboka skulle kunna få den på dagen. Och de som inte är så intresserade kan köpa det i butik under dagen eller efter 18.00. Så hade jag ju tyckt varit det mest rättvisa så att de som förbokat får någon form av fördel iallafall. Vad är annars meningen med en förbokning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 22:09

fan...

" Ej skickad ännu
Beräknad avsändning: OCTOBER 26TH "

Beställningsstatus för min Family Pack har precis ändrats till:

Shipped on: Oct 24, 2007 via TNT Nederland B.V.

Tyvärr visar leveransstatus fortfarande leverans 30 oktober. Märkligt att det ska ta så många dagar från Holland. Hoppas den kommer tidigare.

Mitt ex är skeppat.. Wee! Går det med flyg eller bil från Nederländerna förresten?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-10-24 22:15

Min är också skickad

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-10-24 22:23

Min är skickad via Snabbleverans (EMEA) Däremot går det inte att spåra försändelsen.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-24 22:38

Haha, det hjälper och klara. Nu är tydligen mitt på G också, skickad är den iaf.

Ursprungligen av joakimd:

Fan, jag förstår inte hur Apple egentligen tänker. [...] Vad fan är det för jäkla service? [...] Skumt, och jävligt konstigt av Apple.

Ursprungligen av joakimd:

Haha, det hjälper och klara.

Jag antar att du menar "att klaga" och nej, det hjälper inte och det gör inte stämningen på forumet bättre om man slänger ut sig förhastade uttalanden och svär och har sig i onödan. Ha lite tålamod. Läs på lite.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-25 00:15
Ursprungligen av Adrian B:

Jag antar att du menar "att klaga" och nej, det hjälper inte och det gör inte stämningen på forumet bättre om man slänger ut sig förhastade uttalanden och svär och har sig i onödan. Ha lite tålamod. Läs på lite.

Jo, tydligen hjälpte det och KLAGA, men ja.. jag skall skärpa mig.

Min är skickad med

Skickats "ivåg" t o m..

"Din Apple-beställning WXXXXXXXXX har skickats ivåg"

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-24 22:41

Min står: Ej skickad ännu men men...det ska nog gå bra!

Mitt exemplar är också skickat nu. Står 30 Oct 2007 (Subject to change) som Estimated Delivery Date dock. Men det brukar alltid gå fortare än det.

Min är skickad, har fått TNT-trackingnummer och allt. Frågan är om den kan komma redan imorgon?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-24 22:59

min har också skickats nu med TNT kommer imorgon eller på fredag

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-24 23:12

Nu som fått det skickat; har ni fått mail om det? Är det Up to date versioneng eller "fullversionen"?

Ursprungligen av Abbe83:

Nu som fått det skickat; har ni fått mail om det? Är det Up to date versioneng eller "fullversionen"?

Fått mail, ja. Retailversionen, inte Up to date.

Ursprungligen av Abbe83:

Nu som fått det skickat; har ni fått mail om det? Är det Up to date versioneng eller "fullversionen"?

vaddå?
vad är det för skillnad på dessa??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-25 00:21
Ursprungligen av martin wijk:

vaddå?
vad är det för skillnad på dessa??

Det finns ingen skillnad, förutom priset. Det spekuleras dock om att man prioriterar den egentliga retail-versionen av Leopard över uppgraderingsskivorna.

Min är oxå skickad nu! Dax att avboka spinningen på fredag

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-10-24 23:27

Min är skickad idag allfall 24e så väntar in den med all säkerhet på fredag. Bra jobbat av Apple Store där tycker jag.

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-24 23:36

up to date är samma skiva antar jag...känns skumt...det är ju ingen update special direkt utan bara för de kunder som köpte datorn senare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 00:06

Jag har avbokat min från macoteket och går ner och köper en kopia på lördag istället. Nu vet man vad man ska göra i helgen...

ahh cool tack!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-25 00:51

Min är också skickad men tyvärr står 30:e som leveransdatum men jag hoppas att det har ändrats när jag vaknar imorgon

Ja, jag kan inte sova inatt om det inte anländer på fredag. Ve å fasa! En hel helg utan något att göra..

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-10-25 07:38

martin wijk: det är nog bara priset den kostar 85 kr

Hur lång tid kan man räkna med att leveranstiden är av:
en macbook
en mac mini
beställda ett par dagar efter releasen av Leopard?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2007-10-25 09:25
Ursprungligen av fredrik.sthlm:

Hur lång tid kan man räkna med att leveranstiden är av:
en macbook
en mac mini
beställda ett par dagar efter releasen av Leopard?

Borde varje angett i beställningsformuläret vilken beräknad leveranstid du har.

Bevaka tråden