Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte podcast att spela på iphone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag testade nu att ladda in några svt podcast till min iphone men det verkar inte fungera, det blir ljud och enbart en fryst stillbild.

Någon med liknande problem?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-25 00:02

Vilken SVT podcast var det? Jag testade att ta ner några och de funkade.

Det är faktiskt en "feature" - typ. Spelar du en videopodcast från podcast-läget eller från cover-flow läget får du bara ljud, även om det är en videopodcast. Spelar du den i video-läget får du båda. Jag gör själv fel flera gånger i veckan och det är lite störande, känns som en riktig miss i tänket från deras sida.

Ursprungligen av Mats Björnström:

Det är faktiskt en "feature" - typ. Spelar du en videopodcast från podcast-läget eller från cover-flow läget får du bara ljud, även om det är en videopodcast. Spelar du den i video-läget får du båda. Jag gör själv fel flera gånger i veckan och det är lite störande, känns som en riktig miss i tänket från deras sida.

Hmm ja det var precis detta som var felet. Känns som en miss - ja.

Jag fattar inte varför man får upp en massa ljudfiler i musik-delen som är videos! Otroligt störande att man inte kan välja bort det.

Det är en kvarleva från att folk ville kunna lyssna på sina video-podcasts i gamla hederliga iPoden. Apple fick en hel hög med önskelistor om just detta då.

Ursprungligen av thevil:

Det är en kvarleva från att folk ville kunna lyssna på sina video-podcasts i gamla hederliga iPoden. Apple fick en hel hög med önskelistor om just detta då.

Kanske bra på sitt sätt, men varför ska dom iPodarna som har video behöva dras med detta? Inte bara är det fult när man ska gå igenom albumen på en viss artist, utan det är störande också när man "shufflar" och så kommer en video upp bland låtarna!

1
Bevaka tråden