Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipoden tappar musiken..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-25 11:56

Jag har en 160gb ipod.
Den är windowsformaterad då jag använder den som mest på jobbet.
Jag har en mac hemma som jag överför musik ifrån till ipoden.

Nu har ipoden helt plötsligt "tappat" musiken 2 gånger.. 120gb musik bara försvinner och ipoden behövs formateras... Mer info än såhär har jag inte. Vet någon vad det är för fel?

• Medlem
  • 2007-10-25 14:40

Förstod inte riktigt men jag råkade ut för något liknande för nån dag sen. Eftersom att jag inte har en så stor HD i datorn brukar jag bara konvertera filmerna/ tv-serierna och låta ipoden läsa in dem , sedan kastar jag borta filerna. Men då jag skulle ansluta ipoden till iTunes så råkade jag trycka igång musiken ( då medans ipoden var ansluten till itunes) .. så började ipoden att läsa in all musik+filmer/tv-serier igen . ( vilket den aldrig gjort förut) . Det resulterade ju i att ALLA filmer/tv-serier och ca 100 låtar försvann :/. (pga dom som sagt inte finns på datorn).Något irriterande .. less man är nu. Nu måste jag få tag i alla filmer och tv-serier igen och konvertera om allt.. :S

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-10-26 19:09

Har du autosynkningen på?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-29 08:56

Jag hade autosynk på på podcast fliken.. tydligen formaterar den allt på poden när den uppdaterar, av någon skum anledning. Nu har jag plockat bort allt vad autosynk heter och hittils har den funkat..

1
Bevaka tråden