Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med "osynliga" program efter 1.11 uppgradering!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem att få program att synas i springboarden efter uppdatering till 1.11!

Jag har dock lyckats med att få allt att fungera med AnySim och hade ett tag en helt fungerande Iphone.

Efter installation av Swephone för 1.11 så får jag inte in program i springboard. Itunes-ikonen ligger högerställd längst ned och således helt svart till vänster. Jag lyckas lägga in program från Cyberduck och från iNdependence men det dyker inte upp några ikoner på springboard.

Har någon nått tips om hur man ska gå tillväga? Känns som att Swephone pajade någon fil under installationen. Har testat att från iNdependence installera om SHH... men det hjälpte inte.

Och du har startat om telefonen antar jag?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-25 16:47

Jag har samma problem: efter att jag installerade SwePhone beta 2 för 1.1.1 så försvann ikonen för Installer. Har startat om två ggr.

starta om och rebota

Inte för att jag har behövt det men ändå ett klargörande för eventuell uppgradering till 1.1.1

Ser ju i vissa guider att man ska "starta om telefonen" är det samma som att stänga av telefonen med sleep/wake knappen och starta den igen?

Och vad är "rebota telefonen" är det samma sak? Ser ju i guiderna att man ska hålla in home och sleep/wake knappen ett antal sekunder, vad är det man gör då?

Vore tacksam för ett klargörande på den punkten.

P:S Tror inte jag vågar mej på en uppgradering än på ett tag, men man blir ju lite sugen,
är det någon av er våghalsar som upgraderat till 1.1.1 som märkt av några stora skillnader till det bättre, då tänker jag först på ljudvolymen på ringsignaler, kalenderlarm och dylikt.:D

Verkar ju vara stora problem med installer och osynliga program m.m.

Ursprungligen av applemagic:

Ser ju i vissa guider att man ska "starta om telefonen" är det samma som att stänga av telefonen med sleep/wake knappen och starta den igen?

Starta om telefonen betyder att man stänger av den helt (håll inne sleep tills du får frågan om att stänga av telefonen) och sen startar den igen. Att bara sätta den i vila och väcka den igen är inte att starta om (samma gäller för en dator - att bara sätta i vila är inte att stänga av).

Ursprungligen av applemagic:

Och vad är "rebota telefonen" är det samma sak? Ser ju i guiderna att man ska hålla in home och sleep/wake knappen ett antal sekunder, vad är det man gör då?

Reboot i allmänhet betyder "starta om" precis som jag beskrev ovan.

I vissa moment ska man, precis som du beskriver, också hålla nere home-knappen (iNdependence vill att man gör det flera gånger) och jag antar att det är någon annan form av omstart, men jag vet inte riktigt vad skillnaden är (någon annan kanske kan fylla i?).

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-10-26 01:50
Ursprungligen av applemagic:

är det någon av er våghalsar som upgraderat till 1.1.1 som märkt av några stora skillnader till det bättre, då tänker jag först på ljudvolymen på ringsignaler, kalenderlarm och dylikt.:D

Jag märkte en väldig skillnad i batteritid efter uppgradering till 1.1.1
Betydligt längre alltså

Ursprungligen av koze:

Jag har samma problem: efter att jag installerade SwePhone beta 2 för 1.1.1 så försvann ikonen för Installer. Har startat om två ggr.

Hmm, hur drog du över programmen i Applications till telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-25 21:02
Ursprungligen av Adrian B:

Hmm, hur drog du över programmen i Applications till telefonen?

Med Cyberduck. Installer med iNdependence.

Ursprungligen av koze:

Med Cyberduck. Installer med iNdependence.

Ok, och du drog inte över hela Applications-mappen rakt av utan bara programmen?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-25 21:24
Ursprungligen av Adrian B:

Ok, och du drog inte över hela Applications-mappen rakt av utan bara programmen?

Bara innehållet. Installer ligger kvar enligt iNdependence, och jag har återinstallerat det också.

Ursprungligen av koze:

Bara innehållet. Installer ligger kvar enligt iNdependence, och jag har återinstallerat det också.

Ah, well, då vet jag inte

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-25 21:32
Ursprungligen av Adrian B:

Ah, well, då vet jag inte

Man kan ju iaf fastställa att det blev så efter SwePhone 1.1.1b2..

Ursprungligen av koze:

Man kan ju iaf fastställa att det blev så efter SwePhone 1.1.1b2..

Jepp, så jag skickade mr SwePhone till den här tråden så han kunde reda ut det hela

Kolla in den här länken:

http://www.tuaw.com/2007/10/09/1-1-1-iphone-multipage-springboard-hack/

Programmet kallas för "trip1pogostick".

För min del så följde jag ifuns anvisningar för 1.02 fast hoppade över steg 1-8.
Undermapparna i Mappen services ersatte jag. Misstänker att det hände något med
just services mappen. Och. Japp. Telefonen har startats om på alla dess viss.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-25 21:34

Detta beror på att SwePhone inte kommer med "springpatchad" springboard.

Applicera springpatch igen alt. installera summerboard.

eller ladda ned Denna filen

Och lägg den i /System/Library/CoreServices/Springboard.app/ och ersätt befintlig.

Fixat i beta 3, men jag rekommenderar ändå summerboard.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-10-25 21:43
Ursprungligen av Buckner:

Detta beror på att SwePhone inte kommer med "springpatchad" springboard.

Applicera springpatch igen alt. installera summerboard.

eller ladda ned Denna filen

Och lägg den i /System/Library/CoreServices/Springboard.app/ och ersätt befintlig.

Fixat i beta 3, men jag rekommenderar ändå summerboard.

Grymt, tack!

Tack för hjälpen. Imponerande!

1
Bevaka tråden