Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonen fattar sig inte på landskod..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-26 01:27

Kunde inte hitta svar på detta hur jag än sökte.
Dvs, har alla nummer i formen +4670... och då folk ringer från 070...fattar telefonen inte detta och visar endast nummer.
Såg massa trådar om nummerformatering, men visste inte om det endast har med hur telefonen grupperar siffrorna att göra, eller om det också inverkar på det här.

Tycker jag läst om detta nånstans, hittar inte nu.
Har 1.1.1

Tack, om någon kan ge simpelt och enkel anvisning vad som skall göras

Du har rätt i att det inte har något med nummerformatering att göra. Under 1.0.2 kunde man ändra i något som hette Appsupport:

http://www.99.se/1355542-post25.html

Eller så installerade med SwePhone som innehöll detta.

Hur det är under 1.1.1 vet jag inte. Det blir rätt för mig, men jag vet inte om det beror på att jag aktivera International-alternativet och valt Svenska eller om det är SwePhone (tror det beror på det förstanämnda, men jag vet inte säkert).

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-10-26 03:30

Tack för svaret, och nu äntligen hittade jag också svaret. Som sagt, AppSupport är ordet.
http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/AppSupport
För de intresserade.
Finns för både 102 och 111.

Ursprungligen av zeba:

Man kommer dit via min länk också

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-10-26 14:33
Ursprungligen av zeba:

Tack för svaret, och nu äntligen hittade jag också svaret. Som sagt, AppSupport är ordet.
http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/AppSupport
För de intresserade.
Finns för både 102 och 111.

Men det fungerar i 1.1.1 utan AppSupport.

Det kanske räcker med att aktivera International-stödet och välja svenskt språk och regionsformat?

hmm upptäckte det idag att den inte kände igen nummer som var sparade med +46. Kör 1.1.1 och hade bara ändrat Region Format till svenska, får se om det blir bättre om man kör Språk svenska också.

Jag försöker att får bort detta problem jag också. Tyvärr lyckas det inte så bra. Jag laddade hem en ny Appsupport fil från länken ovan men när jag anslöt med Cyberduck för att föra över den så såg jag att det var exakt samma fil som redan låg på telefonen. (samma storlek och samma datum på filen)

Då tänkte jag att jag skulle testa med att ställa in International till </true> i M68AP.plist under System/Library/CoreServices/Sprinboard.app

Jag har inga problem att ladda hem filen med Cyberduck men när jag försöker att öppna den så får jag meddelandet att de uppstår att problem med text encodningen, den kan inte läsa UTF-8.

Jag har testat med både Textediteraren och Smultron och provat alla olika text encodnings typer som finns i dessa program men ingen av dem kan öppna min fil korrekt.

Finns det någon som upplevt detta och har några tips?

Om det kan hjälpa så har jag en virgin 1.1.1 som jag har låst upp med iNdependence och anySim 1.1.

BBedit löste problemet med text encodningen. Dock så kvarstår problemet med att iphone inte känner igen alla mina nummer som är sparade med landskod (+46 och inte första nollan i riktnumret)

1
Bevaka tråden