Jag har köpt minne på ebay flera ggr och har tydligen haft tur. För har nu råkat ut för att två ggr invaggats i tron att "just dessa" PC133 512MB 144-pin skulle fungera i iBook och Powerbook. Har haft en "fejd" med en amerikansk firma som säljer flera tusen minnen i månaden över hela världen.
Har returnerat tre! ggr och således fått fyra sändningar bestående av två st ram enligt ovan. Minnena passar så klart rent fysiskt i sloten men minnet känns inte igen och systemiformationen säger: upper slot - TOM. I vilken slot jag än sätter den blir resultatet det samma.
Har provat minnena i Powerbook G4 400MHz, Powerbook G4 550MHz, Powerbook G4 1GHz, ibook 500, ibook 800, powerbook pismo 500.....
Samma resultat
Nu står jag här med dessa minnen som säljaren säger sig ha testkört u.a.
Har returnerat som sagt tre ggr och man vill ju inte skicka i ett vanligt brev så rekx3 blir ju en viss kostnad. Och diskutionerna med leverantören ahr gått i stå..
Behovet av Minne fick mig att göra en ny beställning från annan leverantör som ville leverera: 512MB Infineon PC133 SODIMM-SDRAM 512 MB Laptop SD RAM.
Betalade och väntade några dagar. Suck exakt samma sak.
Har sökt andra köpare från dessa för att se om några varit Macägare men inte lyckats än. Båda säljarna har goda referenser med försäljningssiffror på typ 400 000! försäljniningar och mycket god feedback poäng....
Kan ngn tala om för mig hur jag tänker fel?! ( ja ok kunde ju köpt på apple store men..)