Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Misslyckad upplåsning av Telia SIM, sen då?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-28 09:27

Hej,

fick min iPhone igår och jobbade efter guiden på http://www.hacktheiphone.com som fungerade utmärkt. Men sista, och viktigaste steget där man skall låsa upp SIM-kortet med AnySim fungerade bara inte! Den rapporterar "Success" och påstår att mitt kort nu är upplåst, men det är det helt enkelt inte.

Jag har ett Telia 3G abonnemang. Och har inte haft några som helst problem med detta i min SE-W900i. Och det verkar som att några personer har lyckats med denna konfiguration enl. denna poll här på 99.se

Jag har läst i flera trådar att man INTE skall köra AnySIM flera gånger för att man då kan skada baseband-mjukvaran eller något. Är detta sant? Går det att börja om från början och restora telefonen till 1.1.1 via iTunes och göra om hela historien för att se om jag slarvat med någon filöverföring eller något.

Tacksam för alla tips och idéer,
-s

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-28 19:44

Helt ok, sorry för korspostningen. Jag tänkte faktiskt ändra min post i den tråden att peka hit istället. Men kör på ..

-s

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-28 21:32

Problemet löst! Något så pinsamt som SIM-koden. Hade inte en tanke på det när det stod "Locked-SIM" i displayen. Dang..

-s

1
Bevaka tråden