Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp - behöver en riktigt snabb MySQL server

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror att med SUN-servrar som kör MySQL får du snabbaste lösningen. Vill du ha en billig lösning så köp begagnad SUN. Flera av de större sajterna i Sverige kör med sånna lösningar. Sparc-processorn är den som är bäst optimerad för databaser, Oracle körs nästan alltid på Sparc. Sparc är bäst på trådintensiva applikationer, Xeon och Opteron är bättre på flytttal och heltal.

Nu är det dags att få mer fart igen! Precis som tråden börjar har vi samma burk fast med 2x2.8GHz processorer. Behöver mer fart!

Förslag på burk? Kommer köra RHEL och MySQL Enterprise Server på den.

Proliant DL500 är väl nästa steg kanske?

Hittade även ett dokument om HP servrar och MySQL (dock lite gammalt) : http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/cache/81881-0-0-0-121.aspx

Ursprungligen av MatthiasG:

Proliant DL500 är väl nästa steg kanske?

Hittade även ett dokument om HP servrar och MySQL (dock lite gammalt) : http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/cache/81881-0-0-0-121.aspx

Dom är tyvärr lite dyra

Jag tror att en sån här vore ganska lagom:
HP Proliant 365 med 2x2.6GHz Opteron, mycket minne och 4x36GB 15k RAID-10.

Ursprungligen av Björnström:

Dom är tyvärr lite dyra

Jag tror att en sån här vore ganska lagom:
HP Proliant 365 med 2x2.6GHz Opteron, mycket minne och 4x36GB 15k RAID-10.

365:an ser ut som ett bra val.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-12-28 23:06

Har precis läst denna tråd, och undrar om det har hänt något nytt på serverfronten?

Björnström: Kan du utveckla varför du inte kör kluster?

Instämmer med föregående talare samt inflikar det vissa påpekat redan dvs att själva koden kanske borde gås igenom för forumet. Det är inte säkert att vBulletin passar såsom det körs här.

Senast redigerat 2007-12-30 18:50
  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-12-31 09:38
Ursprungligen av Robert Olsson:

Instämmer med föregående talare samt inflikar det vissa påpekat redan dvs att själva koden kanske borde gås igenom för forumet. Det är inte säkert att vBulletin passar såsom det körs här.

Håller med här. Kanske man skall titta genom utbudet av forum-mjukvara och se vilken som kanske håller måtten bättre och som är gjord för att hantera stor last.

En HP DL140 med en Quad Xeon De är inte så dyra...

Ursprungligen av Surfer:

En HP DL140 med en Quad Xeon De är inte så dyra...

Såvitt jag har läst ska man hellre satsa på två dualcore processorer med högre klockfrekvens än quadcore som har lägre klockfrekvens för MySQL.

Och man vill väl inte sitta med non-hotplug SATA diskar?

Ursprungligen av Björnström:

Såvitt jag har läst ska man hellre satsa på två dualcore processorer med högre klockfrekvens än quadcore som har lägre klockfrekvens för MySQL.

Och man vill väl inte sitta med non-hotplug SATA diskar?

Du har rätt men DL140 modellen är flexibel. Du kan utöka med en QUAD core processor till vid senare tillfälle (totalt octo core). DL140 modellen kan också ha 2st HOT-PLUG SAS hårddiskar Så den är lika kraftfull som en DL360 om man vill... för ett billigare pris.

Eller så är man smart och utnyttjar den billiga dollarn?

HP DL585G2 på eBay

Bevaka tråden