Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det ett "Proffs" slowmotion plug-in?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har förstått det så att om man ställer in 50% slowmotion så blandar programmet rutorna så att det blir dubbelt så många rutor.
Men det gör ju också att det blir suddigt.
Och ska man ha 25% blir det ju ännu värre.

Jag undrar om det finns något plug-in som interpolerar fram mellanbilderna utan att dom blir suddiga.

Då skulle man ju få en slowmotion som mer liknar höghastighetskamera.

Edit: Ni kanske undrar vilket program jag pratar om, men det spelar ingen roll. Vilket program som helst.

Ska jag tolka den här tystnaden som ett nej....

Ja har för mig att det finns ett sånt plugin till after effects, men jag minns inte vad det heter…
Också nyfiken på en sån funktion… det skulle ju även underlätta animation…

Kolla in på Realviz deras program som heter ReTimer gör det som du är ute efter "höghastighetskamera".
Det var flera år sen jag använde det men vad jag kommer ihåg så gör den ett bra jobb. Och den borde göra ett ännu bättre jobb nu med nya versioner. Vet inte om det finns som plug......
http://sfx.realviz.com/products/rtpro/index.php

Jajjamensan!
Gud va häftigt!

"REALVIZ ReTimer Professional automatically generates new frames in between existing frames, enabling high quality slow downs."

Men, tyvärr blir det nog inte mer än en dröm.
Det kostar nämligen 13 700 kr.

Suck...

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 08:19

Får inte glömma Motions 3 nya optical flow re-timing! (frameblending) Gör jobbet ganska bra!

Ja, titta!
"This sophisticated algorithm analyzes the footage and creates new “in-between” frames while maintaining pristine quality across the clip."

Så bra. Då kan man hålla sig till Apple.
Måste man köpa hela Studiopaketet då för att få tillgång till det?

Hade du provat själv eller sett exempel Kenneth?

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-29 13:05
Ursprungligen av the örjan:

Måste man köpa hela Studiopaketet då för att få tillgång till det?

Hade du provat själv eller sett exempel Kenneth?

Tyvärr så måste man nog köpa hela paketet.

Jag har inte använt det "live" (för jobb produktioner) men jag lekte rätt friskt med opticalflowen när jag köpte hem paketet för en massa månader sen! Resultaten blir faktist riktigt bra!

Den kanske svider rätt mycket i plånboken när man lägger ut 12 tusen kr men jag måste säga att FCS2 paketet är bland det billigaste och mest genomtänkta paket på marknanden och är utan tvekan värt varenda litet öre.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-28 21:31

Men...Realviz är väl bara peze?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-29 14:54

After Effects, Shake och Motion har sk "adaptive frame blending", dvs den skapar riktiga mellan-rutor och blandar dem inte bara lika FCP gör idag.

Ibland blir det skit bra, ibland mindre bra, ibland kan man lösa det med en del paint-jobb efter slowmotion-effekten är satt.

1
Bevaka tråden