Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur är det med garantin?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-28 14:31

Hej!

Funderar på att köpa iPhone från USA då jag känner någon som bor där. Jag har gått igenom vilka risker, för och nackdelar det medför. Den enda nackdelen jag är lite orolig över är egentligen garantin. Inte helt förvånande bryts den när man låser upp telefonen, men borde inte detta problemet försvinna i och med revirginizern? Det enda apple får är en låst iPhone av programvara 1.0.2 eller senaste version om man uppgraderar.
Då återstår ju bara problemet att man inte bor i USA, men har inte Apple "Worldwide warranty"? Den borde ju gälla för iPhonen precis som för alla andra Apple produker? Eller är jag helt ute och cyklar?

/Fjonk

• Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-28 14:47

Problemet med iPhone är att garantin kräver ett abonnemang på AT&T. Läs mer om det här http://www.ifun.se/iphone-och-garantifragor/

iPhone omfattas inte av världsgaranti och om du låser upp den så kommer Apple Service inte ta i telefonen med tång

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 15:14
Ursprungligen av Björnström:

iPhone omfattas inte av världsgaranti och om du låser upp den så kommer Apple Service inte ta i telefonen med tång

Inte ens om man inte låst upp den?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-28 19:08

Men när iPhone väl kommer hit. Kan man inte komma med en låst då och kräva reparation? Man kan väl använda iPhone som tex. mp3 även om man inte skaffat abonnemang eller är det också låst? Då har man ju inte brutit avtalet och egentligen är det skit samma då om den är låst till AT&T eller Telia eller whatever. Iphone som iPhone, eller? För när den väl lanseras här borde väl samma regler gälla för den som för tex. iPodarna.

Serviceverkstäder kan med hjälp av serienumret spåra var en enhet är köpt, vare sig det gäller iPod, datorer eller iPhone. Och om Apple bestämmer sig för att iPhone inte ska omfattas av världsomspännande garanti får man snällt ta den tillbaka till det land den köptes i.

Vill dock påpeka att jag inte vet hur Apple kommer att göra med garantin på iPhone när den väl släpps utanför staterna.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-28 23:33

Ok, då får man väl tå och betala för reparationen då.

Bästa är klart att avvakta och se hur det blir när den släpps i Storbritannien den 9:e november. Är det världstäckande garanti slår jag nog till, annars får det va. Beror iofs. på om det är fullkomligt hutlösa priser på den när den kommer hit. Kör med kontantkort just nu och hade tänkt fortsätta med det. Sms:ar mest och ringer inte så värst mycket. För det funkar kontantkort bra. Surfa på edge kommer inte på fråga. Ska det surfas är det på hotspots.

1
Bevaka tråden