Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag vill vara med i den där Banner tävlingen om Office:Mac 2008.
Och jag har gjort en banner men den hamnade på 600kb och för att kunna skicka ind en måste de vara på 25kb. Hur gör jag för att få ner storleken?
Gjorde den i Adobe och pucko mig så sparade jag den bara i JPEG och inte i PSD vilket gör att jag inte lyckas gå in och ändra om i den :S
En banner i den här storleken (680x90) kan väl omöjligen bli 600K? När jag öppnar reklamen här ovan i Photoshop blir den 179,3K i öppnat läge och 25K i jpeg kvalitet 9. Har du skalat verkligen ner bannern till rätt antal pixlar i höjd och bredd?
Min baner var i 689x90 och tog 600kb. Den var i exakt den skalan som tävlingen krävde och nu genom att spara den som "Web-objekt" så tar den inte mer än 16kb.
Ursprungligen av johan_tanying:
En banner i den här storleken (680x90) kan väl omöjligen bli 600K? När jag öppnar reklamen här ovan i Photoshop blir den 179,3K i öppnat läge och 25K i jpeg kvalitet 9. Har du skalat verkligen ner bannern till rätt antal pixlar i höjd och bredd?
Om du bara sparar som vanlig JPEG (Spara som...) så får du med en massa junk i filen som webläsarna inte behöver. Det är därför du får en större fil. Gör du som redan föreslagits så får filen bara det nödvändigaste och blir minimal i sin storlek.