Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mörka scener ser negativa ut

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 10:27

Tjena. Min iPhone har samma skärmproblem som iPod Touch. I mörka scener ser det ut som att man tittar på ett negativ. Drar jag ner på ljusstyrkan går detta bort, men jag får en jävligt mörk bild. Vad ska jag göra? Finns det ens något att göra?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-30 11:29

Det går på garantin...

...om du bor i USA...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 12:29
Ursprungligen av Adzam 1:

Det går på garantin...

...om du bor i USA...

Vilket jag inte gör. SKa jag skicka tillbaka den och få den ersatt av den jag köpte den av? Låter lite problematiskt.

Är detta ett fysiskt fel i iphonen alltså?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 12:30
Ursprungligen av vic viper:

Är detta ett fysiskt fel i iphonen alltså?

Asså det är ju inget fel på min skärm så. Vet inte om det är hårdvaran eller mjukvaran. I så fall borde väll det lösas av en uppdatering?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-30 12:45
Ursprungligen av Oasis:

Asså det är ju inget fel på min skärm så. Vet inte om det är hårdvaran eller mjukvaran. I så fall borde väll det lösas av en uppdatering?

Kör du 1.1.1 firmware? Jag har för mig att jag läste att den firmware-uppdateringen skulle lösa detta problem (fast det kanske bara gällde touch?).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 12:49
Ursprungligen av Timber:

Kör du 1.1.1 firmware? Jag har för mig att jag läste att den firmware-uppdateringen skulle lösa detta problem (fast det kanske bara gällde touch?).

Jo, hörde det med. Man jag vågar bara inte uppdatera till 1.1.1. Är inget geni när det kopmmer till hackning å så. Men om jag har en upplåst 1.0.2, hur ska jag få den till 1.1.1? Kanske redan finns en tråd för det..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-30 13:50

Enligt mig låter det där knappast som ett mjukvarufel, hur skulle en firmwareupdate kunna lösa en sån sak? Hur ska firware'n kunna veta att det är problem från början? och hur skulle det kunna gå att fixa via inställningar öht?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 14:17
Ursprungligen av bonq:

Enligt mig låter det där knappast som ett mjukvarufel, hur skulle en firmwareupdate kunna lösa en sån sak? Hur ska firware'n kunna veta att det är problem från början? och hur skulle det kunna gå att fixa via inställningar öht?

Så var det ju med iPod touch. Apple sa att uppdateringen skulle lösa problemet. Vet inte om det funkade.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-30 21:16

bonq: Ja, på nästan alla enheter hjälpte en firmwareupdate. Tydligen (om man ska tro det jag läste på mac rumors) ändra man färgnummret från helt svart till en mycket, mycket MYCKET grå nyans (vi snackar mycket små ändringar här). Resultatet blev att de negativa svarta problemen försvann, och slutanvändaren märkte ingen skillnad mellan svart och mindra svart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 21:35
Ursprungligen av Adzam 1:

bonq: Ja, på nästan alla enheter hjälpte en firmwareupdate. Tydligen (om man ska tro det jag läste på mac rumors) ändra man färgnummret från helt svart till en mycket, mycket MYCKET grå nyans (vi snackar mycket små ändringar här). Resultatet blev att de negativa svarta problemen försvann, och slutanvändaren märkte ingen skillnad mellan svart och mindra svart.

Kommer det att hjälpa min iPhone. Har lagt ner 6500 kronor. Tråkigt om den då inte funkar som den ska.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-30 23:23

Jag vet inte säkert. Det borde ju hjälpa även iPhones problem om det finns med i 1.1.1, men jag garanterar inget!

Sen kan du ju knappast komma och säga "Tråkigt om den då inte funkar som den ska", då du direkt hade fått den utbytt om du hade varit på den lagliga sidan...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-30 23:45
Ursprungligen av Adzam 1:

Sen kan du ju knappast komma och säga "Tråkigt om den då inte funkar som den ska", då du direkt hade fått den utbytt om du hade varit på den lagliga sidan...

Vad är din poäng med "den lagliga sidan"..? Vilken skulle den vara i sådana fall? Och hur skulle någon kunna vara på den?

please..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-31 10:09

Den lagliga sidan är att inte köpa hem iPhone hit till Sverige och hacka den, för då förlorar man garantin.

Eller så du ska förstå det; gnäll inte på Apple eller att man har betalt dyra pengar för något som inte fungerar, då alla som köper iPhones från USA faktist har tagit en stor risk själva.

Please...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-10-31 19:54
Ursprungligen av Adzam 1:

Den lagliga sidan är att inte köpa hem iPhone hit till Sverige och hacka den, för då förlorar man garantin.

Eller så du ska förstå det; gnäll inte på Apple eller att man har betalt dyra pengar för något som inte fungerar, då alla som köper iPhones från USA faktist har tagit en stor risk själva.

Please...

Den lagliga sidan kan omöjligt vara den du pratar om, då det inte är olagligt att göra något av det du tar upp.

Sedan att man tar en stor risk är jag helt med på. Och ja, det är en orsak att inte gnälla, just för att man avsagt sig sina rättigheter i och med att man tagit iPhonen ut ur USA. Det är dock fortfarande frustrerande att råka ut för en defekt (?) som varken beror på att man tagit telefonen ut ur USA eller att man hackat den.

Skippa överdrifterna och besserwisserattityden, så kommer jag vara sparsam med min ironi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 21:45

Word up, yaz. Menmen, den defekt börjar bli rätt irriterande. Är det någon som vet om 1.1.1 får bort detta? Saken är den, jag tänkte köpa en Touch men så kom rapporter om defekt skiten. Då bestämde jag mig för en iPhone. Jävligt jobbigt att det ska vara så på den med liksom.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-31 23:47

yaz: Ok, tog förgivet att det var olagligt att hacka sin iPhone, men där hade jag tydligen fel.

Var det nått mer som var överdrifter? Det verkar som att vi är överens på de andra punkterna, men man vet ju aldrig...

Oasis: Testa? Är inte 1.1.1 hackat nu så att man kan använda de nya telefonerna i hela världen?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-11-01 09:23
Ursprungligen av Adzam 1:

yaz: Ok, tog förgivet att det var olagligt att hacka sin iPhone, men där hade jag tydligen fel.

Var det nått mer som var överdrifter? Det verkar som att vi är överens på de andra punkterna, men man vet ju aldrig...

Oasis: Testa? Är inte 1.1.1 hackat nu så att man kan använda de nya telefonerna i hela världen?

Vi är överens mannen. Intressant länk du postade. Oasis, nu är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång så ska du snart ha en skärm som är okej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 10:58
Ursprungligen av yaz:

Vi är överens mannen. Intressant länk du postade. Oasis, nu är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång så ska du snart ha en skärm som är okej.

Men hur vet ni att det funkar på iPhones? Och eftersom jag inte är en mästare på att hacka väntar jag på att det ska bli lättare att uppdatera en låst 1.02 till upplåst 1.11. Vet ni om något sånt? Tack för hjälpen ALLA

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-11-01 15:37
Ursprungligen av Oasis:

Men hur vet ni att det funkar på iPhones? Och eftersom jag inte är en mästare på att hacka väntar jag på att det ska bli lättare att uppdatera en låst 1.02 till upplåst 1.11. Vet ni om något sånt? Tack för hjälpen ALLA

Tja.. vet och vet. Jag tror ingen av oss riktigt vet faktiskt. Man får testa och hoppas på det bästa..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-01 10:11

...om det fungerar på hans enhet vill säga.

Alla fick inte hjälp av denna fix, då vissa hade mycket extremare negativa skärmar än andra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-02 13:28

Oasis: Har du läst hela tråden jag posta? Var ett tag sen jag läste där, men har för mig att även iPhone nämns...

En sak kan vi dock komma överens om; det finns inget annat sätt att fixa problemet. Om du inte är bered att testat och sen hackan igen, får du leva med den dåliga skärmen.

Tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 10:53
Ursprungligen av Adzam 1:

Oasis: Har du läst hela tråden jag posta? Var ett tag sen jag läste där, men har för mig att även iPhone nämns...

En sak kan vi dock komma överens om; det finns inget annat sätt att fixa problemet. Om du inte är bered att testat och sen hackan igen, får du leva med den dåliga skärmen.

Tyvärr.

Nae, jag är inget geni. Jag väntar tills det kommer ett program som kan automatisera reverginizingen. Skulle vara nice om det kom ett litet paket med allt man behöver för att uppdatera en upplåst 1.02 till upplåst 1.11.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-02 13:33

Sökte efter iPhone i tråden, och hitta inget speciellt som skulle tyda på att 1.1.1 även hjälpte iPhone. Sorry att jag posta den tråden!

Ska kolla och se om jag hittar något alls som bekräftar mina tankar, har för mig att jag läste om det, men jag kan ha läst fel (var länge sen, och det jag brydde mig om då var egentligen iPod touch).

1
Bevaka tråden