Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TimeMachine, hårddiskkrångel

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag använde min externa hårddisk till TimeMachine, men jag hade
även andra filer på. Sen när jag var hos en kompis så tog jag med mig disken
och stoppade in den i hans PC, men det fungerade inte?

Fungerar nu bara klockrent till macen men inte till en PC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 12:03

Använder du disken till Time Machine så är den nog formatterad i HFS+. Det klarar inte en PC utan vidare. Sök i forumet för program man kan installera i PCn för att den skall kunna använda HFS+.

Tips: Köp en hårddisk till och formattera i FAT eller nåt för att ha diverse filer och koppla till PC. Så behöver du inte flytta runt och härja med din viktiga backup-disk så mycket.

Ursprungligen av pesc:

Använder du disken till Time Machine så är den nog formatterad i HFS+. Det klarar inte en PC utan vidare. Sök i forumet för program man kan installera i PCn för att den skall kunna använda HFS+.

Tips: Köp en hårddisk till och formattera i FAT eller nåt för att ha diverse filer och koppla till PC. Så behöver du inte flytta runt och härja med din viktiga backup-disk så mycket.

//Tack för hjälpen, nu fixade det sig!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-30 12:03

Kör du FAT32 på den alltså?

Eller har två partitioner, en FAT32 och en HFS+, FAT32 för att ta med data till kompisens PC och HFS+ för Time Machne.

Var beredd på att när du gör om partitionerna kan du bli av med filerna som ligger på.disken om du inte gör rätt. Läste jag att Disk Utility i Leopard nu kan partitioner om utan att försöra data?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 10:22
Ursprungligen av bjelkeman:

Läste jag att Disk Utility i Leopard nu kan partitioner om utan att försöra data?

Jag har provat och det fungerade utmärkt. Fantastiskt gränssnitt för utförandet!

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden