Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1 (Windows)

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon guide för upplåsing av 1.1.1 telefoner via Windows?

  • Medlem
  • 2007-10-17 19:56

Skapar en ny tråd för att den inte ska drunkna i den gamla.

Flyttades den här eller vart det inga svar?

Är i samma situation verkar det som, min telefon är snart här och ingen mac har jag.

Hittar inte någon som kan låsa upp min telefon heller...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-10-25 17:41

Sitter i samma sits som Hankxter... Vore underbart med en bra guide för windows ...Men denna är ganska bra:http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step1_windows.html

Ursprungligen av franzer:

Sitter i samma sits som Hankxter... Vore underbart med en bra guide för windows ...Men denna är ganska bra:http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step1_windows.html

Är det verkligen så mycket jobb för att låsa upp en Iphone, för att få det att fungera i sverige:confused:

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-27 11:34
Ursprungligen av franzer:

Sitter i samma sits som Hankxter... Vore underbart med en bra guide för windows ...Men denna är ganska bra:http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step1_windows.html

Tack! Bra guide. Ska pröva när jag får hem min iPhone.

Vilket sätt är bäst att låsa upp Iphonen på? För jag vill kunna uppdatera när en ny FW kommer. Läste nått att om man använt anysim så kan man inte uppgradera FW igen.

Det här får bli den officiella tråden för tråden för upplåsning/aktivering/jaibreak av iPhone 1.1.1 med Windows XP/Vista!

Franzer, guiden verkar vara väldigt bra tycker jag. Lätt att följa åtminstonde.

Ska ge den ett försök så fort jag får kan...

allt är upplåst med guiden men mitt telia sim funkar inte, måste man fortfarande köra något "freesim" program?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-28 09:08
Ursprungligen av magjac:

allt är upplåst med guiden men mitt telia sim funkar inte, måste man fortfarande köra något "freesim" program?

Hej,

jag har exakt samma problem. Körde enl. www.hacktheiphone.com med iBrickr i Windows och allt gick som en dans. AnySIM rapporterade "Yyour iPhone has been successfully unlocked". Men kortet är fortfarande låst. Jag har ett Telia (3G) abonnemang. Och enl. denna poll här på 99.se har flera personer lyckats låsa upp sitt kort med samma konfiguration som mig.

Har läst på flera ställen att man absolut INTE skall köra AnySIM mer än en gång. Någon som vet om det gäller per ominstallation eller är det permanent? Alltså kan jag prova igen genom att köra en restore på telefonen till 1.1.1 och sedan backa till 1.0.2, jailbreaka, osv. Dvs göra om allt från början.

Tacksam för alla idéer och förslag. iPhonen är sweet men det vore grymt om man kunde ringa med den också

Edit: LOL, efter att ha snackat lite i #iphone på chat.os3.hu och beskrivit mitt problem med att det står "Locked SIM" uppe i hörnet, föreslår en trevlig själ att jag skall avaktivera min SIM-kod. *skäms* det var så klart detta som var fel.

Allt fungerade alltså som det skulle, hatten av till iPhoneDev team!

Mvh,
-shoe

Senast redigerat 2007-10-28 21:13

Är det på gång nån GUI för 1.1.1-hack?
Någon som vet?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-28 20:31

Hittade något som kan vara svaret på min fråga

Citat:

What do I do if the unlock failed?

If it says that the flash went ok, but the unlock failed, do this:

1. Put a copy of the 1.0.2 firmware in a directory on your Mac. If you need to download it, get it from here.
2. Rename the extension on the firmware from ipsw to zip
3. Unzip it
4. Run: dd if=009-7698-4.dmg of=ramdisk.dmg bs=512 skip=4 conv=sync
5. Use finder to navigate to the directory where ramdisk.dmg is and double-click it to mount it.
6. Copy the following files to a directory of your choice:
* /Volumes/ramdisk/usr/local/bin/bbupdater
* /Volumes/ramdisk/usr/local/standalone/firmware/ICE03.14.08_G.eep
* /Volumes/ramdisk/usr/local/standalone/firmware/ICE03.14.08_G.fls
7. SSH into your iPhone and run: mkdir /unlock
8. Copy those three files to your iPhone: scp -p bbupdater ICE* root@youriphoneip:/unlock
9. On your iPhone, run: cd /unlock
10. On your iPhone, run: launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist
11. On your iPhone, run: ./bbupdater -f *.fls -e *.eep
12. On your iPhone, run: launchctl load /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist
13. Now cross your fingers and retry your unlock process!

Inte helt långsökt är det från http://conceitedsoftware.com/iphone/site/help/

Men jag avvaktar nog en dag eller två för att se om någon här vet ett bättre/enklare/säkrare sätt. Dvs. Kan man köra AnySIM flera gånger om den inte lyckas låsa upp mitt SIM-kort?!

Edit: Problemet löst - se ovan!

Senast redigerat 2007-10-28 21:15
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-10-28 20:34

Har en till enkel fråga: Vad menas med en iPhone som är "oskuld", har läst massor om "re-virginizer" osv. Min var 1.1.1 när jag fick den, men nu har jag ju nedgraderat till 1.0.2 för att låsa upp den och sedan uppgraderat till 1.1.1 (allt enl. guiden länkad ovan). Innebär dessa ingrepp att min telefon inte är Virgin längre?

Oskuld är en iphone som inte låsts upp med anysim eller iunlock, dvs en iphone direkt från kartong.
Problemet många har idag (inkl jag) är att vi sitter med upplåsta 1.0.2 och vill uppdatera till 1.1.1, men upplåsningen av 1.0.2 fuckar upp telefonens baseband och behöver då göras om till oskuld "revirginize" för att inte brickas.

Frågan är - Finns det idag en metod för oss windowsanvändare att från scratch revirginize en 1.0.2.a och sedan uppdatera till 1.1.1?

Har sett Winguider för upplåsning av virgin 1.1.1 iphones, men inget om hur jag revirginize.ar en upplåst 1.0.2 via win.

Upplys mig

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-30 21:34
Ursprungligen av vic viper:

Har sett Winguider för upplåsning av virgin 1.1.1 iphones, men inget om hur jag revirginize.ar en upplåst 1.0.2 via win.

Upplys mig

Kanske inlägg 181-183 här kan hjälpa dig på traven:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/227369-iphone-elite-team-har-slaeppt-revirginizer-5.html#post1383473

Är det någon som kan bekräfta att http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step1_windows.html fungerar.

För jag funderar på att köpa en iPhone nu från Usa.. Och då vill jag vara säker på att jag kan få den att fungera i Sverige när jag bara har tillgång till en PC

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-03 20:39
Ursprungligen av Powerslave91:

Är det någon som kan bekräfta att http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step1_windows.html fungerar.

För jag funderar på att köpa en iPhone nu från Usa.. Och då vill jag vara säker på att jag kan få den att fungera i Sverige när jag bara har tillgång till en PC

Ja. Den fungerar utmärkt. Men läs NOGA vad som står och gissa inte dig till något. Det blir lätt fel för det är en jäkla massa steg att utföra.

Dock verkar det nu finnas enklare sätt att göra upplåsningen - helt utan dator!(?)

-s

Okay Jo, det har ju dykt upp en massa nya metoder som använder www.jailbreakme.com som verkar förenkla allting väldigt mycket

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-04 00:30
Ursprungligen av Powerslave91:

Okay Jo, det har ju dykt upp en massa nya metoder som använder www.jailbreakme.com som verkar förenkla allting väldigt mycket

YES! Jag blåste nyss min nalle med just den metoden (beskrivs även här i detalj) Fantastiskt enkelt! Och den inkluderar stöd för svenska menyer, siffror och ÅÄÖ. Allt i ett. Nu senaste fixar dom även YouTube direkt i Installer.app.

100% klockrent. Klart på 10 minuter. Glöm alla andra guider och hack för att få Svenska tecken.

-s

Ursprungligen av shoe:

YES! Jag blåste nyss min nalle med just den metoden (beskrivs även här i detalj) Fantastiskt enkelt! Och den inkluderar stöd för svenska menyer, siffror och ÅÄÖ. Allt i ett. Nu senaste fixar dom även YouTube direkt i Installer.app.

100% klockrent. Klart på 10 minuter. Glöm alla andra guider och hack för att få Svenska tecken.

-s

Hur kommer det sig att den inkluderar svenska menyer?? Hur funkar de?
Behövs inte swePhone för att man ska få svenska menyer?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-05 19:06
Ursprungligen av Powerslave91:

Hur kommer det sig att den inkluderar svenska menyer?? Hur funkar de?
Behövs inte swePhone för att man ska få svenska menyer?

Tjaa, jättekonstigt är det väl inte direkt, apple har väl tänkt släppa iphone i Sverige förr eller senare. Man verkar helt enkelt ha inaktiverat de internationella inställningarna. Dock verkar översättningarna inte vara färdiga för Svenska menyer får man ej. Åäö finns dock med, och det står nu "mellanslag" istf space tex.

Ursprungligen av shoe:

YES! Jag blåste nyss min nalle med just den metoden (beskrivs även här i detalj) Fantastiskt enkelt! Och den inkluderar stöd för svenska menyer, siffror och ÅÄÖ. Allt i ett. Nu senaste fixar dom även YouTube direkt i Installer.app.

100% klockrent. Klart på 10 minuter. Glöm alla andra guider och hack för att få Svenska tecken.

-s

Tjena, följde länken du hänvisade till och försökte låsa upp min nyinköpta Iphone. Jag kom bara till steget att ringa *#307# och får då upp meddelandet "error performing request SIM PIN recquired". Till saken hör att jag råkade starta min Iphone när jag packade upp den, med AT&T-kortet i. Hur kommer jag vidare?

Löste problemet själv genom att läsa ett tidigare inlägg, sorry

Senast redigerat 2007-11-20 00:38
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-04 15:49

När jag köpte min iPhone hade den redan anysim. Den har 1.0.2. Nu skulle jag vilja uppdatera den till 1.1.1. Men hur går jag till väga?
Okej att uppdatera den till 1.1.1 kanske inte är så svårt, men hur låser jag upp den sen? Har försökt hitta någon riktigt bra guide, men det verkar helt omöjligt. Hack the iphone verkade bra men sen läste jag att man inte ska låsa upp sin mobil med anysim 2 gånger.

Tips någon? Måste ju vara nån som har samma problem som mig.

1.0.2 --> 1.1.1 = Jungel

Hejsan

Jag precis som ni tycker inte om folk som lägger upp massa trådar i onödan, förlåt men jag sitter i en jungel just nu och måste skära loss mig från lianerna ..

Jag äger en fullt fungerande 1.02 idag!
Jag vill att den ska bli en fullt fungerande 1.1.1 imorn! ^^
Jag kör windows och har ingen aning om vad terminalen/SSH är..
Jag låste upp min lur med iBrickr och anySIM!

Hur fixar jag lättast 1.1.1 på min iPhone, helst gratis och med en bra guide.
Och jag vill att kontakterna är kvar, blir så jobbigt att skriva om alla igen..
foton är så lätt att lägga över och sms gör inget om det försvinner!

Kan man synca Kontakterna föresten?

Hoppas någon förstått min fråga och svarar mig

Mvh Telefon123

1
Bevaka tråden