Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blockering i trådlöst nätverk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tidigare haft problem med att vissa saker på webben inte verkar släppas igenom av mitt trådlösa nätverk. Det är ganska begränsat vad som inte släpps igenom, egentligen bara två olika saker:
1. Formulärdata som jag skickar från en viss domän (som råkar vara på mitt jobb, vilket gör det svårt att jobba hemifrån)
2. Allt från Tradedoubler (vilket kan verka positivt , men inte om man jobbar en del med dem som affiliate)

Frågan är då varför dessa saker blockeras, och vilken knapp jag ska trycka på för att åtgärda det?
Jag har iallafall isolerat problemet till det trådlösa nätverket eftersom det försvinner när jag drar en sladd genom lägenheten men detta är lite opraktiskt, speciellt med småbarn som snubblar på sladdar.
Ännu en märklighet är att problemet inte är lika stort i Firefox som i Safari, men ovan nämnda saker är ändå trögare än de borde i FF också.

Nån som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 21:28

Med "drar sladd" menar du att du kopplar helt förbi routern, alltså kabeln direkt in i väggen/modemet eller kopplar du den till routern ?

helt förbi routern

1
Bevaka tråden