Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min kära iPhone är trasig!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 10:52

Jag lyckades tappa min iPhone i golvet igår och hade en jävla otur för den föll på on/off knappen som trycktes in och den går inte att få ut igen utan telefonen är helt obrukbar!

Nu ser jag ingen annan möjlighet än att fixa en ny och då undrar jag om ni har någon bra tips på ett ställe där man kan beställa en ny och få den grymt snabbt (helst raketbud :-).

//CG

Att du inte öppnar telefonen och försöker fixa knappen?

Ta nån smal pincett eller spik/nål och försök trycka ut den, kan inte vara så himla svårt.

Ursprungligen av Ramone:

Jag lyckades tappa min iPhone i golvet igår och hade en jävla otur för den föll på on/off knappen som trycktes in och den går inte att få ut igen utan telefonen är helt obrukbar!

Nu ser jag ingen annan möjlighet än att fixa en ny och då undrar jag om ni har någon bra tips på ett ställe där man kan beställa en ny och få den grymt snabbt (helst raketbud :-).

//CG

Om inget annat hjälper - kolla på http://www.ifun.se/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 00:06

Det går inte att få upp den med nål, rakblad etc. Jag har försökt allt.
Det är också så att metallen har bucklats till runt den (det var stengolv den ramlade i).

Jag ska försöka två grejor i morgon.

1. Tvåkomponentslim för att festa en annan plastbit för att sen försöka dra upp den.
2. Jag har en liten tandläkarborr som jag sen ska testa och borra upp knappen med.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-11-01 00:19

Fy tusan vilken otur! hur länge har du haft den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 09:49

Jag har haft den sen två veckor efter att de släpptes i USA. Dvs den har varit med på de mest konstiga upplåsningsförsök i somras och i höstas.

Det låter som jag pratar om en gammal vän

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-01 15:14

Gör du inte det? Hade jag haft en hade jag inte behövt några andra vänner...

Är det inte bara att skruva isär den och se vad som händer?
Jag mena du har ju liksom inget att förlora??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 21:58

Jag har faktiskt lyckats få igång den hjälpligt. Den funkar ungefär som innan. Ett av problemen är att den vill stänga av sig stup i kvarten

Jag filade och tryckte och fixade och till slut gick den igång.

Härligt för dig.. Man ska inte ge upp i första hand

1
Bevaka tråden