Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NES-spel?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 08:09

Hur får man in NES-spelen i Touchen? Den kommer ju itne upp som extern enhet....

Mig veterligen måste du jailbreak:a den och sedan fixar du resten via Installer app.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-24 13:49

Sök på youtube "install nes on iPhone" borde fungera likadant med iTouch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-28 22:37

kan nån hjälpa att förklara som för en 3-åring? jag lyckas inte med att fatta...

Först måste du jailbreaka din ipod. När du därefter startar din ipod kommer du ha en ny ikon som heter installer.app
genom den kan du fixa nes-spel och diverse allt möjligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-29 11:09

jo. den är jailbreakad. nes-ikonen syns. men hur får jag in spelen till den adress som iPoden säger att de ska ligga i?

via ett ftp program så connectar du med ipoden, du måste altså ha w-lan. Enda sättet jag vet.

Liten snabb förklaring, leta mer på det forumet om det inte hjälpte.

http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=5818&highlight=ijailbreak

Det här med att man ska ftp:a in till ipoden förstår jag inte alls. Är det någon som kan förklara hur man gör, eller länka till en guide? Jag har cyberduck (os x) men vet inte hur jag ska göra sen.

Edit:

Fixade det.

Senast redigerat 2007-10-29 20:28
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-10-30 23:38

Två frågor.
Var hittar jag NES ROM:s?
Samt är det möjligt att fixa allt utan wlan?

Ursprungligen av Markin:

Samt är det möjligt att fixa allt utan wlan?

Precis vad jag undrar och behöver. Har inget Wlan till min stationära dator och har inga andra alternativ. Måste alltså ha en variant som sköts enbart mellan docking ipod-dator eller som jag kan ladda ner själv via ipod...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-02 15:06

Vart hittar jag NES roms? Sökt på google men det går inte att ladda ner någon stans utan alla sidor ska man bara rösta (VOTE) på?

Piratkopiering hör inte hemma på 99.se, stänger tråden.

1
Bevaka tråden