Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvärnit, max 2 per kund

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu vet vi...

Min kontakt på manhattan fick inte fylla sin resväska:(

"Så här är det – bara två st per person. Och dom kollar i tullen plus att dom
kollar mitt kort så att jag inte använder det fler gånger. Och kommer dom på
det i tullen kan du råka lite illa ut och få problem med US Custom i
framtiden – så det är det inte värt för nån."

Tur att det är fler jag känner där, men nu lär priset gå upp i Sverige.

  • Medlem
  • 2007-11-02 02:21

vad menar du med tullen? Man får väll ta med sig iPhones utanför USA?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 10:35

Skulle Apple ha något inflytande över tullmyndigheten i USA? Det låter inte troligt. Dessutom betalar du ju tull när du för något in i landet - inte ut.

Varför kör man inte med flera olika kort?

Två bankkort + kreditkort är väl inte så ovanligt, det blir iallafall 6 telefoner.

Någon som kan bekräfta om det går köpa flera iPhones med flera olika kreditkort men med samma namn/personnummer som svensk?
Vore tacksam för information.

  • Medlem
  • 2007-11-02 13:26

det är iaf två personer nu som säger att det varit problem med iphones på tullen. det låter som bullshit, men fattar inte varför någon skulle ljuga om sådant.

Ursprungligen av JGG:

det är iaf två personer nu som säger att det varit problem med iphones på tullen. det låter som bullshit, men fattar inte varför någon skulle ljuga om sådant.

Problem vid incheckningen av resväskor eller i handbagaget då?

Finns ju pre-paid kreditkort att köpa och dom borde ju funka.

Att tullen i USA skulle vara på jakt efter folk som mer än 2st Iphone med sig ut ur landet låter för otroligt för att vara sant. Vore det sant så placerar jag USA på första plats över listan över knäppa länder.

Ursprungligen av wrongturn:

Finns ju pre-paid kreditkort att köpa och dom borde ju funka.

Att tullen i USA skulle vara på jakt efter folk som mer än 2st Iphone med sig ut ur landet låter för otroligt för att vara sant. Vore det sant så placerar jag USA på första plats över listan över knäppa länder.

Pre-paid-kreditkorten är de amerikanska eller svenska?

Ursprungligen av iOberg:

Pre-paid-kreditkorten är de amerikanska eller svenska?

Produkten har inte hitta till Sverige än, men är stor i Usa och Storbritannien.

Ursprungligen av wrongturn:

Finns ju pre-paid kreditkort att köpa och dom borde ju funka.

Att tullen i USA skulle vara på jakt efter folk som mer än 2st Iphone med sig ut ur landet låter för otroligt för att vara sant. Vore det sant så placerar jag USA på första plats över listan över knäppa länder.

Den som har åkt ut och in det landet sedan 11e september vet vilken jävla idioti som försigår. Men att dom skulle riktat in sig på just iPhones låter som en stor lögn. Eller otur om det skett att någon "åkt dit.

Ar i Los Angeles just nu och kan konfirmera att de jag sett har inne pa Apple stores som forsoker kopa telefoner far tvarstopp - tva telefoner max per person oavsett i vilken butik man koper eller nar. Sa priserna pa iPhone lar stiga mycket i Sverige da tillgangen kommer minska minst tiofaldigt gissar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 21:56

Kan man inte köpa 2 telefoner per dag längre? Är det 2 telefoner allt som allt?

  • Medlem
  • 2007-11-02 23:33

2 telefoner allt som allt och det går inte att köpa något prepaidcard!

2 totalt, de kan se alla ordrar pa ditt kortnr nationwide. Prepaid visa/amex kort accepteras inte.

  • Medlem
  • 2007-11-03 03:31

Men det här med tullen måste ju vara bogus. Jag ska till Apple Store på 5th ave i morgon och tänkte köpa några. FInns det svenskt intresse för att köpa nån nu när de snart kommer till Sverige?

Ursprungligen av Baron:

Men det här med tullen måste ju vara bogus. Jag ska till Apple Store på 5th ave i morgon och tänkte köpa några. FInns det svenskt intresse för att köpa nån nu när de snart kommer till Sverige?

Vadå snart kommer till Sverige? Har jag missat nåt? När kommer de hit?
Köp för allt vad kreditkorten håller för är mitt tips!

  • Medlem
  • 2007-11-03 14:47
Ursprungligen av iOberg:

Vadå snart kommer till Sverige? Har jag missat nåt? När kommer de hit?
Köp för allt vad kreditkorten håller för är mitt tips!

Det är givetvis bara en tidsfråga innan de kommer. Skulle Sverige stå utanför iPodmarknaden? Frågan är bara hur man deinierar "snart".

För övrigt vet jag nåt jag inte får avslöja, dvs vad "snart" är...

Ursprungligen av Baron:

Det är givetvis bara en tidsfråga innan de kommer. Skulle Sverige stå utanför iPodmarknaden? Frågan är bara hur man deinierar "snart".

För övrigt vet jag nåt jag inte får avslöja, dvs vad "snart" är...

Jag tror inte Sverige får iPhone förens den har 3g, det står jag fast vid.
Men nu till det viktiga, har någon lyckats köpa flera iPhones med hjälp av flera kreditkort?

Senast redigerat 2007-11-03 17:02

Jag önskar er lycka till i iPhonesjakten!
Det är en sjukt bra mobil. Hoppas ni lyckas få tag i fler där borta så fler får uppleva mobilen. Jag tror nämligen inte vi kommer att få se iPhone i Sverige "lagligt/AppleStore" innan den har utrustats med 3g.

Uppdatera om ni lyckas köpa flera iPhones.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 12:13

Någon som testat att handla med olika kreditkort utfärdade i samma namn? Är det namnet eller kreditkortsnumret de söker på?

När jag var i USA gjorde de en gång en sökning på mitt namn. ("Is this your first name?" sa hon i kassan och pekade på "Sverige") De kunde då se att jag handlat förut. En annan gång slog de in mitt kortnummer, men det verkade som de bara kunde se antalet telefoner jag köpt på det kortet.

Antagligen har de skärpt till sig ytterligare nu så att de säker på namnet varje gång, men det kan ju vara värt ett försök.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-03 15:56

Stämmer det att iPhone kommer hit i februari?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-03 16:13
Ursprungligen av Wiii:

Stämmer det att iPhone kommer hit i februari?

Ingen vet. Vad som än sägs så är det enbart spekulationer.

Min kompis på Hawaii köpte två stycken till mig. De såg att han redan hade handlat två på kortet och lämnat tillbaka en men då det var så länge sedan så var det inga problem för dem att sälja två telefoner till honom igen!

Hurra - nu är det bara frakten hem sedan ska man ha roligt.

  • Medlem
  • 2007-11-05 02:51

Kopte just min tredje och fjarde iPhone med tva olika kort under samma dag. Far med mig minst 6 st till sverige. Hall ogonen oppna i saljesforumet har de narmaste dagarna...

(Manga har hort av sig och vill ha.)

  • Medlem
  • 2007-11-06 20:38
Ursprungligen av Baron:

Kopte just min tredje och fjarde iPhone med tva olika kort under samma dag. Far med mig minst 6 st till sverige. Hall ogonen oppna i saljesforumet har de narmaste dagarna...

(Manga har hort av sig och vill ha.)

http://www.99.se/mac-saeljes/228721-iphone-saeljes.html

  • Medlem
  • 2007-11-07 05:10

inga problem att ta med sig 6 iphones i handbagaget?

Ursprungligen av JGG:

inga problem att ta med sig 6 iphones i handbagaget?

jag hade 7, det var inga problem.. dock spridda på 2 väskor..

det är la dina företagstelefoner? och du sliter ut dom ofta? :D:cool:

  • Medlem
  • 2007-11-08 02:14

Flyger hem på fredag och har just nu 13iphones + min egen + brosans två. Ska försöka ytterligare två till

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-08 15:30
Ursprungligen av JGG:

Flyger hem på fredag och har just nu 13iphones + min egen + brosans två. Ska försöka ytterligare två till

antar att du inte vill sälja dom billigt?

Bevaka tråden