Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i samtal ut

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är desperat. Vet att jag har läst en tråd om en person som hade ett liknande problem här på 99.se, men kan inte finna den nu. Har sökt, både här på 99, och på Google, utan att finna något definitivt svar.

Grejen är den, att jag inte längre hör något när jag ringer till folk. När folk ringer till mig, är det inte några som helst problem, utan jag hör allt hur bra som helst, men när det är jag som ringer - ja, då är det tyst som i graven. Någon som har en aning om vad det kan bero på?

Jag har en iPhone 8GB, 1.0.2. Har försökt att uppgradera till 1.1.1, men misslyckades, och nedgraderade till 1.0.2 igen. Kan det bero på det? Min operatör är Telia.

Jag misstänker även att jag inte kan ta emot SMS. Vad kan det bero på?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-02 20:15

Tack för tipset, men det verkar inte vara det som är problemet.

Grejen är att jag hör allt (tangentbordet, ingående samtal, etc.), utom just utgående samtal. Jag hör de vanliga tonerna som indikerar att man ringer, men när de svarar så är det helt tyst. Jag hör inte något alls, men tydligen så hör de mig.

Ska dock testa det där, och se ifall det hjälper.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-11-02 20:43
Ursprungligen av ztaafen:

Tack för tipset, men det verkar inte vara det som är problemet.

Grejen är att jag hör allt (tangentbordet, ingående samtal, etc.), utom just utgående samtal. Jag hör de vanliga tonerna som indikerar att man ringer, men när de svarar så är det helt tyst. Jag hör inte något alls, men tydligen så hör de mig.

Ska dock testa det där, och se ifall det hjälper.

Eller så uppdaterar du bara till 1.1.1 och hoppas det finns en lösning i den firmwaren som löser ditt problem? Hur svårt kan det vara.

• Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-02 22:48

hej!

jag hade samma problem som du, har postat ett inlägg i en annna tråd om en lösning. kolla här http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/226663-tele2-comviq-sms-problem-pa-apple-iphone.html det löser nog dina problem.

Lycka till

Tack så jättemycket för tipset, ska ta och kolla in det, det första jag gör imorgon!

Jag har inte hunnit testa det där än, men upptäckte precis, att om man klickar på "Speaker" när man ringer, och sedan igen, så fungerar ljudet. Märkligt.

• Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-03 14:53

så var det för mig också. Testa nu!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-27 10:28

Ztaafen. Sedan några dagar har jag har exakt samma märkliga ljud problem. Löste det sig? Tänkte göra en ominstallation men väntar på 1.1.4 versionen av Ziphone. Tror du det löser problemet?

1
Bevaka tråden