Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbelsynka k750i

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-03 12:06

Jag har Mac (med iCal+Mail+Adressbok eller Entourage) hemma och Windows (med Outlook/Exchange) på jobbet.

Finns det något bra sätt att synka mobilen på bägge ställlena? Jag vill gärna se mina privata möten även på jobbet och att mobilen ska påminna för både privata som jobbhändelser.

Installera appet som följde med telefonen på pecen samt parkoppla den med Sync på maccen så är det bara att börja synka på ... hemma & på jobbet. tänk bara på att när du syncar första gången på pc resp maccen att du full syncar! dvs slår samman alla grejor. Du kommer att få massor med dubletter o konstigheter, men det editerar du bara i datorn o syncar igen. Det som jag har haft bekymmer med är att maccen envisas med att lägga födelsedagspåminnelserna kl 00:00 dagen folk fyller år lite irriterande att få dom påminnelserna mitt i natten

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-03 20:46

Utmärkt, då ska jag bara försöka prata allvar med dataavdelningen på jobbet.:'(

ehh va ? har du inte access så du kan installera synk programvaran på jobbet ?
det går ju faktiskt att motivera en installation eftersom det är ju för jobbrelaterade kalenderanteckningar, kontakter mm som du behöver detta. Det är faktiskt 2007 nu! Det är väl ingen som skriver små lappar eller försöker komma ihåg allt ???

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-03 23:29

Nu är det så att jag arbetar i en internationell jättekoncern där alla policy beslut (inkl. datasäkerhet) tas på det stora huvudkontoret någonstans i vida världen. För mig handlar det om att kunna göra gällande att min privata dator (Macen alltså) är lika säker som företagets specialvariant av Windows/Outlook. *)
Eller med andra ord: Jag kan inte installera någontig alls på jobbet. Allting måste vara godkännt av den centrala IT avdelningen. Å andra sidan så är våra PCar extremt stabila då allt skräp är utrensat, men jag kan å tredje sidan t.ex. inte köra Firefox eftersom den inte finns med bland de godkända programmen.

*) Jo faktiskt, vår ägare är så stor att man har tillgång till delar av MS källkod. Hur mycket man betalar MS för detta nöje är ju en annan fråga.:/

1
Bevaka tråden